Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Ekonomik kalkınma, büyüme; yoksulluk; gelir dağılımı gibi temel kavramları kullanabilmek. |
2 |
Ülkelerin kalkınma süreçlerini inceleyebilmek. |
3 |
Kalkınmanın finansmanı ile ticaret-kalkınma ilişkilerini inceleyebilmek. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
İktisadi Büyüme kavramı ve güncel ekonomik büyüme deneyimlerinin analizi |
|
|
2 |
Klasik Büyüme Kuramı |
|
|
3 |
Keynesyen Büyüme Kuramı, Harrod-Domar Modeli |
|
|
4 |
Temel Solow Modeli: Sermaye Birikimi ve Büyüme |
|
|
5 |
Neo-Klasik modelin Deneyimsel yaklaşımları - Büyüme Paradoksu ve yakınsama hipotezi |
|
|
6 |
Genel Solow Modeli: Teknolojik ilerleme ve Büyüme |
|
|
7 |
Büyümenin İdeal düzeyi: Altın Kural |
|
|
8 |
Ara sınav Haftası---- |
|
|
9 |
Beşeri Sermaye ve Büyüme |
|
|
10 |
İçsel Büyüme Modelleri |
|
|
11 |
Araştırma Geliştirme ve Büyüme |
|
|
12 |
Teknolojinin Yayılması ve Büyümenin Belirleyicileri |
|
|
13 |
Türkiyenin Büyüme Deneyiminin Analizi |
|
|
14 |
Final Sınavı Haftası----- |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
2 |
1 |
2 |
Final Sınavı |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
2 |
20 |
40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
2 |
25 |
50 |
Okuma |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
119
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek