Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
CSAR102 | Communication Skills and Academic Reporting II | Ders | 1 | 2 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders, öğrencilerin becerilerine liderlik etmeyi ve akademik etiği öğrenmeyi ve intihalden nasıl kaçınılacağını hedefleyen akademik yazıya bir giriş sağlayacaktır.
Öğr. Gör. Aslı Kırbaş
1 | akademik makale yazma |
2 | araştırma metodları geliştirme |
3 | Yazdıkları makaleyi sunma |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur
Yoktur
Bu kurs öğrencilerin şu becerilerini geliştirecektir: • akademik makaleler yazma, • araştırma etiğine dayalı bir araştırma yapmak, • yazdıkları bir makaleyi sunma
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ders takdimi Akademik yazım takdimi | Öğrencileri ders girdisi ve çıktısı hakkında bilgilendirme | ||
2 | Araştırma makalesi yazımı | Öğrenciler araştırma makalesi yazacak | ||
3 | Tekrar yazım ve paraflama | Öğrenciler atıf yapmayı öğrenir | ||
4 | Atıf ve referans gösterme atıf ve referans yapma gösterilir | Öğrenciler APA ya göre atıf yapar | ||
5 | Araştırma yapma teknikleri Sınıfta örnek araştırma yapma gösterimi | Öğrenciler araştırma yapmayı ve araştırma etiklerini öğrenir | ||
6 | APA eğitimi | Öğrenciler APA' ya göre atıf yapmayı öğrenir | ||
7 | Revizyon ve konsolidasyon dersi | Öğrenciler öğrendiklerini revize eder. | ||
8 | Vize sınavı | Hiçbiri | ||
9 | Özet yazımı | Öğrenciler bölümlerine göre bir konu belirleyerek özet yazar. | ||
10 | Ön yazım, Makale organizasyonu | Öğrenciler önceden belirledikleri konunun ön yazımını yapar | ||
11 | Öğrenciler takdim paragrafı yazar. | Öğrenciler araştırma ödevi için takdim ödevi yazar | ||
12 | APA örnek yazımı | Öğrenciler APA' ya göre nasıl ödev hazırlanır öğrenir | ||
13 | Öğrenciler ödevleri için geri dönüt verilir Ödev sunumu yapılır | Öğrenciler kağıtlarını sunar | ||
14 | Öğrenciler ödevleri için geri dönüt verilir. Sunumlar gerçekleştirilir | Öğrenciler sunumlarını yapar. | ||
15 | Final sınavı | Hiçbiri |
Groat, L. & Wang, D.(2013). Architectural research methods. New York:Wiley&Sons Rendell, J. (2004). Architectural research and disciplinarity. arq: Architectural Research Quarterly, 8, 2, 141-147. https://www.cambridge.org/core/journals/arq-‐architectural-‐researchquarterly/issue/DE7652F2D787F6F911A5825686F5E5DF
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 13 | 13 |
Makale Kritik Etme | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Rapor | 1 | 20 | 20 |
Performans | 1 | 16 | 16 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |