GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
CSAR102 Communication Skills and Academic Reporting II Ders 1 2 6.00 3.00

Lisans


İngilizce


Ders, öğrencilerin becerilerini yönlendirmeyi, akademik etiği öğrenmeyi ve intihalden kaçınmayı amaçlayan akademik yazıya giriş sağlar.


Öğr. Gör. Seza Hande KURNAZ


1 Sözlü İletişim Becerileri: Fikirleri sözlü olarak açık ve etkili bir şekilde ifade etme becerisini geliştirmek, Sunumları uygun ton ve netlikle sunma alıştırması yapmak Grup tartışmaları, tartışmalar ve resmi sunumlar gibi çeşitli bağlamlarda sözlü iletişim becerilerini geliştirmek.
2 Yazılı İletişim Becerileri: Akademik ve profesyonel amaçlar için yazma becerilerini geliştirmek, Yazılı iletişimin mantıksal ve tutarlı bir şekilde nasıl yapılandırılacağını öğrenmek,
3 Rapor yazma: Akademik raporların yapısını ve bileşenlerini anlamak, Raporlama için çeşitli kaynaklardan bilgi toplamayı ve sentezlemeyi öğrenmek, Uygun referanslarla açık ve öz akademik raporlar yazma becerilerini geliştirmek.
4 Araştırma becerileri: Güvenilir kaynaklardan bilgi toplamak da dahil olmak üzere etkili araştırma tekniklerini öğrenmek, İntihalden kaçınmak için kaynakları uygun şekilde alıntılamanın önemini anlamak, Argümanları desteklemek için bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirme ve analiz etme becerisini geliştirmek.
5 Kritik düşünce: Bilgi ve argümanları analiz etmek ve değerlendirmek için eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek, İyi gerekçelendirilmiş görüşler ve argümanlar formüle etme becerisini geliştirmek, İletişimdeki mantıksal yanlışlıkları ve önyargıları belirleme alıştırması yapmak.

Birinci Öğretim


Ön koşulu yoktur


Hiçbiri


Bu kurs öğrencilerin şu becerilerini geliştirecektir: • akademik makaleler yazma, • akademik yazıyı gayri resmi yazıdan tanımlamak ve ayırt etmek, • Yazılarında APA'ya göre uygun alıntılar yapma


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 "•Introduction to course (U) •Introduction to Academic Writing / Differences between formal and informal writing (T)" "•Informing learners about the course inputs and outcomes •Learners distinguish formal and informal writing"
2 "•Citations (T) •In class activity: how to cite (U)" Learners make citations according to APA.
3 "•Formal writing, grammar and punctuation (T) •Writing an introductory paragraph in class (U)" Learners write an introductory paragraph
4 "•Finding Topic Sentence/ Thesis Statement •Write topic sentences for the paragraphs" Students write and know the topic sentences of the paragraphs.
5 •How to write a body paragraph Learners write a body paragraph
6 •How to write a conclusion paragraph Learners write a conclusion paragraph
7 "•What is an essay? (T) •Checking the already written essays in class. (U)" Learners write a formal essay
8 Midterm None
9 "•Avoiding plagiarism •Practice in class: is it plagiarism?" Students avoid plagiarism in their writing.
10 "•Writing a definition essay (T) •Checking the already written essays in class (U)" Students write a definition essay.
11 "•Writing a descriptive essay (T) •Feedback in class" Students write a descriptive essay.
12 "•Writing Compare/Contrast Essay •Feedback in class" Students write compare and contrast essays.
13 "•Writing Cause and Effect Essay •Feedback in class" Students write cause and effect essays.
14 "•Write Argumentative Essay •Feedback in Class" Students write an argumentative essay.
15 Final Exam None

Smalley,R.L.&M.K. Ruetten (2001).Refining Composition Skills. USA:Heinle & Heinle Publishers. Arnaudet,M.L. & M.E.Barret.(1981).Paragraph Development.Washington:Prentice Hall. Leonhard,B.H.(2002).Discoveries in Academic Writing.U.S.A.:Heinle & Heinle Publishers. Messenger,W.E. &P.A.Taylor.(1989).Essentials of Writing.U.S.A.:Prentice Hall. Ediger, Anne, Pavlik, Cheryl. (2000) Reading Connections. Oxford: OUP



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Uygulanamaz


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 6 6
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 1 1 1
Beyin Fırtınası 1 9 9
Proje Hazırlama 1 1 1
Proje Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 9 9
Okuma 1 60 60
Performans 1 50 50
Deney Sonrası Quiz 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 148

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek