Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EARC304 | Enviromental Control Systems II | Ders | 3 | 6 | 4.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Yapı fiziği ile ilgili doğal aydınlatma, yapay aydınlatma ve bütünleşik aydınlatma düzenleri hakkında genel bilgi vermek. Yapay aydınlatma kaynağı olan lamba ışığı ile aydınlatma konularında detaylı bilgi aktarmak.
Öğr. Gör. Nazlıcan NAZLI
1 | Lamba ışığı ile aydınlatmada sürdürülebilirlik bağlamında enerji etkin tasarım ilkelerini öğrenebilme |
2 | Aydınlatma, aydınlatma tasarımcısı, aydınlatma tekniği, aydınlatma projesi gibi teknik kavramları öğrenebilme |
3 | Sürdürülebilir bir aydınlatma tasarımına yönelik temel çözüm önerileri geliştirebilme |
4 | Görsel konfor koşulları ve aydınlatma tekniğini öğrenerek aydınlatmanın konusu ve gereklilikleriyle doğrultulu tasarım yapabilme |
5 | Işık ve mekan ilişkisi, ışığın rolü ve önemi gibi konuları, mimari tasarım altılığında ışık kavramı ile irdeleyebilme, |
Birinci Öğretim
Yok
Doğal aydınlatma kapsamında günışığı, ışık ve görme, nesnelerin ışık yansıtma ve geçirme özellikleri, aydınlık düzeyi ve ışıklılık, lambalar ve aydınlatma aygıtları, etkin enerji kullanımı, aydınlığın niteliği, aydınlatma tasarımı konuları, iç mekan aydınlatma düzeni örnekleri
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Defining Light and Lighting | ||
2 | Aydınlatmanın tanımlanması ve aydınlatma terimlerinin genel tanımlarının yapılması, doğal ve yapay ve entegre aydınlatma düzenleri hakkında genel bilgi verilmesi | ||
3 | Aydınlatma ve aydınlatma tekniğinin tanımlanması, aydınlatma tasarımcısının görevlerinin ve bir aydınlatma projesinin tanımlanması | ||
4 | Yapay aydınlatma düzenleri ve lambalar | ||
5 | Işık ve göz ilişkisi hakkında genel bilgi, gözün çalışma prensibi ve elektromeagnetik spektrum | ||
6 | Işık kaynakları ve aydınlığın temel tanımlarının aydınlatma tekniği üzerinden anlatılması | ||
7 | Aydınlığın temel tanımları, yansıma, ışık iletimi, yüzeylerin yansıtma özellikleri | ||
8 | 1. Ara Sınav | ||
9 | Aydınlığın niteliği ve niceliğinin tanımı, aydınlığın niceliği ve niteliğini oluşturan ölçütler | ||
10 | Işığın doğrultusu, genel ve bölgelik aydınlığın tanımı ve gereklilikleri | ||
11 | Mutfak tezgahları, merdivenler, derslikler, tarihi binalar, bahçe ve göller, halka açık alanlar gibi kimi mekanlarda aydınlatma tekniği | ||
12 | Mutfak tezgahları, merdivenler, derslikler, tarihi binalar, bahçe ve göller, halka açık alanlar gibi kimi mekanlarda aydınlatma tekniği | ||
13 | Konut bölümleri, ayna önü, mutfak tezgahları, merdivenler, derslikler, tarihi binalar, bahçe ve göller, halka açık alanlar gibi kimi mekanlarda aydınlatma tekniği | ||
14 | Konut bölümleri, ayna önü, mutfak tezgahları, merdivenler, derslikler, tarihi binalar, bahçe ve göller, halka açık alanlar gibi kimi mekanlarda aydınlatma tekniği | ||
15 | Final Sınavı |
TS EN 12464-1: Işık ve ışıklandırma-İş mahallerinin aydınlatılması-Bölüm 1; Kapalı alandaki iş mahalleri DIALux, Relux gibi aydınlatma bilgisayar programları IESNA. Illuminating Engineering Society of North America, Lighting Handbook, Reference and Application, New York, 2010. Sirel, Ş.,Konutlarda Görsel Konfor, Yapı Fiziği Konuları II, Istanbul, 1996. Sirel, Ş, Aydınlatma Sözlüğü Sirel, Ş, YFU (yapı fiziği uygulamaları)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Tartışma | 3 | 5 | 15 |
Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |