GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EISL629 Corporate Identity and Public Relations in Businesses Seçmeli Ders Grubu 1 1 8.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere işletmelerde kurumsal kimlik ve halkla ilişkilerin önemini anlatmak, kurumsal kimlik oluşturma sürecini ve halkla ilişkiler stratejilerini öğretmek, öğrencilerin işletmelerin itibarını yönetme ve etkili iletişim becerilerini geliştirme konularında yetkinlik kazanmalarını sağlamaktır.



1 Kurumsal kimlik ve halkla ilişkilerin temel kavramlarını anlama ve değerlendirme.
2 İşletmelerin kurumsal kimlik oluşturma süreçlerini analiz etme becerisi geliştirme.
3 Halkla ilişkiler stratejileri ve iletişim yöntemlerini anlama ve uygulama becerisi kazanma.
4 İşletmelerin itibar yönetimi ve kriz iletişimi stratejilerini analiz etme.
5 Kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konularında bilgi ve beceri kazanma.

Birinci Öğretim


Yok


YK


Bu dersin amacı, öğrencilere işletmelerde kurumsal kimlik ve halkla ilişkilerin önemini anlatmak, kurumsal kimlik oluşturma sürecini ve halkla ilişkiler stratejilerini öğretmek, öğrencilerin işletmelerin itibarını yönetme ve etkili iletişim becerilerini geliştirme konularında yetkinlik kazanmalarını sağlamaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Kurumsal Kimlik ve Halkla İlişkilerin Tanımı ve Önemi
2 Kurumsal Kimlik Unsurları ve İşletme İmajı
3 Kurumsal Kimlik Oluşturma Süreci
4 Kurumsal İletişim ve İç İletişim
5 Kurumsal Markalaşma ve Marka İmajı
6 Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri ve Stratejileri
7 Medya İlişkileri ve Basın Bülteni Hazırlama
8 Ara Sınav
9 Sosyal Medya ve Dijital İletişim
10 İşletmelerde Toplumsal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik
11 Etkili Sunum Becerileri ve Halkla İlişkilerde Etkili İletişim
12 Etkinlik ve Organizasyon Yönetimi
13 İşletmelerde İlişki Yönetimi ve Müşteri İlişkileri
14 İşletmelerde Halkla İlişkilerde Etik ve Mesleki Uygulamalar

1 Argenti, P. A., & Druckenmiller, B. (2016). Reputation management: The key to successful public relations and corporate communication. Routledge. 2 Van Riel, C. B., & Fombrun, C. J. (2007). Essentials of corporate communication: Implementing practices for effective reputation management. Routledge. 3 Cutlip, S. M., Center, A. H., & Broom, G. M. (2019). Effective public relations. Pearson. 4 Küçük, A. (2015). Halkla ilişkiler ve kurumsal kimlik. Siyasal Kitabevi. 5 Sriramesh, K., & Vercic, D. (Eds.). (2012). The global public relations handbook: Theory, research, and practice. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 40 2 80
Final Sınavı 60 2 120
Toplam İş Yükü (saat) 200

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek