GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
SPM510 Reklam Ve İkna Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, reklam ve ikna tekniklerini öğrencilere tanıtmak, etkili iletişim stratejilerini anlamalarını sağlamak ve öğrencileri reklam ve ikna süreçlerini analiz ederek etkili iletişim becerilerini geliştirmeye yönlendirmektir.



1 Reklam stratejilerini ve tekniklerini analiz ederek, hedef kitleyi etkilemek için etkili reklam kampanyaları oluşturabileceksiniz.
2 Farklı reklam türlerini tanımlayarak, medya kanallarını ve iletişim araçlarını doğru şekilde seçip kullanabileceksiniz.
3 İkna psikolojisi ve iletişim modelleri üzerine bilgi edinerek, ikna süreçlerini anlayıp etkili bir şekilde uygulayabileceksiniz.
4 Reklam metinlerini, görselleri ve sesleri analiz ederek, mesajların algılanması ve etkileşimi üzerindeki etkilerini değerlendirebileceksiniz.
5 Etik ve sosyal sorumluluk kavramlarını reklamcılık bağlamında değerlendirerek, toplumsal duyarlılık ve marka itibarı oluşturma konusunda bilinçli bir yaklaşım geliştirebileceksiniz.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu dersin amacı, reklam ve ikna tekniklerini öğrencilere tanıtmak, etkili iletişim stratejilerini anlamalarını sağlamak ve öğrencileri reklam ve ikna süreçlerini analiz ederek etkili iletişim becerilerini geliştirmeye yönlendirmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: Reklam ve iknanın önemi ve etkisi
2 İletişim süreci ve etkili iletişim stratejileri
3 Reklamın temel kavramları ve bileşenleri
4 Reklam stratejileri ve hedef kitle belirleme
5 İkna teorileri ve uygulamaları
6 Dilin ikna gücü ve söylem analizi
7 Görsel iletişim ve sembolik anlamların kullanımı
8 Duygu ve motivasyonun kullanımı reklamda
9 Marka imajı ve marka ikna stratejileri
10 Sosyal medya ve dijital reklamcılıkta ikna
11 İkna etiği ve toplumsal sorumluluk
12 İkna araştırmaları ve analizi
13 Reklamda tüketici davranışı ve psikolojisi
14 Yaratıcı reklam ve etkili iletişimde gelecek eğilimler ve yönelimler
15 Final Sınavı

YOK



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek