Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS539 | İleri Performans (Piyano) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, viyola çalmada ileri düzeyde beceri ve performans yetenekleri geliştirmektir. Ders, teknik çalışmalar, yorumlama, ton kalitesi, üst pozisyonlar, arpeggiolar, çift ses çalışmaları gibi konuları içermektedir. Ayrıca, çalışma planlama, hedef belirleme, viyola repertuvarı, stilistik çalışmalar, oda müziği çalışmaları gibi konular da ele alınır. Dersin ilerleyen haftalarında öğrenciler, konser hazırlığı, rejans ve sahne deneyimleri gibi konulara odaklanır. Dersin sonunda öğrenciler, performans sunumu yapar ve değerlendirilirler. Bu ders, viyola çalmak isteyen öğrencilerin yeteneklerini ileri düzeye taşıyarak onları profesyonel düzeyde performans sergileme yolunda ilerletmeyi hedefler.
1 | Piyano performansında teknik becerileri geliştirme. |
2 | Piyano repertuvarında çalışma ve performans yetkinliği kazanma. |
3 | Müzik eserlerini analiz etme ve yorumlama becerisi geliştirme. |
4 | Piyano performansında sahne deneyimi kazanma. |
5 | Piyano performansını kaynaklarıyla ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, viyola çalmada ileri düzeyde beceri ve performans yetenekleri geliştirmektir. Ders, teknik çalışmalar, yorumlama, ton kalitesi, üst pozisyonlar, arpeggiolar, çift ses çalışmaları gibi konuları içermektedir. Ayrıca, çalışma planlama, hedef belirleme, viyola repertuvarı, stilistik çalışmalar, oda müziği çalışmaları gibi konular da ele alınır. Dersin ilerleyen haftalarında öğrenciler, konser hazırlığı, rejans ve sahne deneyimleri gibi konulara odaklanır. Dersin sonunda öğrenciler, performans sunumu yapar ve değerlendirilirler. Bu ders, viyola çalmak isteyen öğrencilerin yeteneklerini ileri düzeye taşıyarak onları profesyonel düzeyde performans sergileme yolunda ilerletmeyi hedefler.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Teknik Gelişim ve Egzersizler | ||
3 | İnterpretasyon ve Müzikal İfade | ||
4 | Repertuvar Seçimi ve Çalışma Stratejileri | ||
5 | Teknik Zorlukları Aşma ve Teknik Gelişim | ||
6 | Çift El Çalışmaları | ||
7 | Pedal Tekniği ve Efektler | ||
8 | Akor Çalışmaları ve Armoni Analizi | ||
9 | İnterpretasyon Teknikleri | ||
10 | Hızlı ve Teknik Zorlu Parçaların Çalışılması | ||
11 | Müzikal Formlar ve Yapı Analizi | ||
12 | Konser Hazırlığı ve Performans Becerileri | ||
13 | Müzikal İfade ve Anlatım Teknikleri | ||
14 | Performans Sunumu ve Değerlendirme | ||
15 | Final Sınavı |
1 Flesch, C. (2007). The Art of Viola Playing. Carl Fischer. 2 Primrose, W. (1989). Technique Is Memory. Summy-Birchard Inc.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |