Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS533 | Korrepetisyon (Eşlik) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere korrepetisyon (eşlik) becerilerini geliştirme ve çeşitli müzik türlerinde etkin bir şekilde eşlik etme yeteneği kazandırmağa yöneliktir. Ders, korrepetisyonun tanımını, işlevlerini ve tekniklerini incelerken öğrencilere repertuvar çalışmaları yapma fırsatı sunar. Ayrıca, dikte ve improvisasyon teknikleri, orkestra ve solist eşliğinde çalışma, müzikal iletişim ve işbirliği gibi konular da ele alınır. Dersin sonunda öğrenciler, korrepetisyon rehberliğinde prova sürecini deneyimleyerek performans sunumu gerçekleştirirler ve değerlendirilirler.
1 | Korrepetisyonun temel kavramlarını ve tekniklerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Müzik eserlerini eşlik etme becerisi geliştirme. |
3 | Korrepetisyonun farklı türlerinde ve repertuvarlarında çalışma ve performans yetkinliği kazanma. |
4 | Müzik eserlerinin korrepetisyonunu analiz etme ve yorumlama becerisi geliştirme. |
5 | Korrepetisyonu güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere korrepetisyon (eşlik) becerilerini geliştirme ve çeşitli müzik türlerinde etkin bir şekilde eşlik etme yeteneği kazandırmağa yöneliktir. Ders, korrepetisyonun tanımını, işlevlerini ve tekniklerini incelerken öğrencilere repertuvar çalışmaları yapma fırsatı sunar. Ayrıca, dikte ve improvisasyon teknikleri, orkestra ve solist eşliğinde çalışma, müzikal iletişim ve işbirliği gibi konular da ele alınır. Dersin sonunda öğrenciler, korrepetisyon rehberliğinde prova sürecini deneyimleyerek performans sunumu gerçekleştirirler ve değerlendirilirler.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Korrepetisyonun Tanımı ve İşlevleri | ||
3 | Korrepetisyon Teknikleri | ||
4 | Farklı Müzik Türlerinde Korrepetisyon | ||
5 | Repertuvar Çalışması: Klasik Müzik | ||
6 | Repertuvar Çalışması: Halk Müziği | ||
7 | Repertuvar Çalışması: Popüler Müzik | ||
8 | Dikte ve İmprovisasyon Teknikleri | ||
9 | Orkestra Eşliğinde Çalışma | ||
10 | Solist Eşliğinde Çalışma | ||
11 | Korrepetisyon ve Sahne Performansı | ||
12 | Müzikal İletişim ve İşbirliği | ||
13 | Korrepetisyon Rehberliğinde Prova Süreci | ||
14 | Performans Sunumu ve Değerlendirme | ||
15 | Final Sınavı |
1 Hooper, R. (2011). Collaborative Piano: A Guide for Performers. Oxford University Press. 2 Halász, M. (2007). The Art of Accompanying and Coaching. Oxford University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |