GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
MSS531 Toplu İcra Geleneği ve Performans Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Ulusal ve uluslararası geleneksel müzik topluluklarının tarihsel süreç içerisinde oluşumu, toplulukları tanımak, incelemek.



1 Toplu icra geleneğinin temel kavramlarını anlama ve analiz etme becerisini geliştirme.
2 Toplu icra geleneğinin tarihçesini, kültürel ve sosyal bağlamlarını anlama ve değerlendirme yeteneğini kazandırma.
3 Toplu icra geleneğindeki farklı performans biçimlerini ve repertuvarları anlama ve değerlendirme yetkinliği geliştirme.
4 Toplu icra geleneği ve performansın toplumsal ve kültürel etkileşimlerini anlama ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini geliştirme.
5 Toplu icra geleneğini güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini geliştirme.

Birinci Öğretim


Ön koşul yoktur.


YOK


Geleneksel müzik topluluklarından seçilen örnek eserleri icra etmek.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Geleneksel toplulukların uluslararası müzik camiasında oluşum biçimi ve performans nitelikleri hakkında tartışma.
2 İlk çağdan günümüze tarihsel süreç içinde insan topluluklarının ritim ve müzik ilişkisi.
3 Taş çağından itibaren tarihsel süreç içerisinde toplulukların üretim aşaması, değişimi ve ruhsal gelişimi.
4 Geleneksel Çin müzik kültürü örneklendirilmesi ve toplulukların insan sesi ile çalgıya yönelik uygulamaları.
5 Kültürel müzik ve bellek.
6 Müzikal komünitas; topluluklarda müziğin performans süreci.
7 Konservatuvar ve müzik eğitim kurumları'nda performansa yönelik toplulukların oluşumu
8 ARA SINAV
9 Performansa yönelik çalışma: Nihavent Tango (Mazi) adlı eserin toplu icra ile gerçekleştirilmesi.
10 Performansa yönelik çalışma: Amado Mio adlı eserin toplu icra ile gerçekleştirilmesi.
11 Performansa yönelik çalışma: Şafak Söktü Yine Sunam Uyanmaz adlı eserin toplu icra ile gerçekleştirilmesi.
12 Performansa yönelik çalışma: Nihavent Tango (Mazi), Şafak Söktü Yine Sunam Uyanmaz ve Amado Mio adlı eserlerin toplu icra ile tekrar edilmesi.
13 Performansa yönelik çalışma: Nihavent Tango (Mazi), Şafak Söktü Yine Sunam Uyanmaz ve Amado Mio adlı eserlerin toplu icraya yönelik orkestrasyon yazılımı ve tekrarı.
14 Final sınavına yönelik bireysel performanslarda seslendirilecek eserlerin belirlenmesi ve toplu olarak eserlerin uygulanması.
15 FİNAL SINAVI

Özüşen, B., Yıldız, Z. (2012). Buzul Çağı'ndan İlk Çağ'a Tüketimin Tarihi Kerimov, R. (2019). Geleneksel Çin Müzik Kültüründe Si-Zhy Kavramı Eskitaş, N. (2018). Halk Opereti Topluluğu ve Türk Müziği Tarihindeki Yeri Akın, B. (2018). Kültürel Bellek ve Müzik Küçükaksoy, M. (2017). Müziğin Performans Sürecindeki "Sihirli Birliktelik": Müzikal Komünitas Alptekin, A. (2012). Müzik Performans Anksiyetesi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 13 13
Tartışma 1 10 10
Soru-Yanıt 1 8 8
Örnek Vaka İncelemesi 1 9 9
Bireysel Çalışma 1 25 25
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 15 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 27 27
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek