GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
MSS526 Piyanoda Pedagojik Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, piyano pedagojisine yönelik temel prensipleri öğretmek, öğrencilerin piyano çalma tekniklerini geliştirmek, nota okuma ve solfej becerilerini güçlendirmek, repertuar seçimi ve yorumlama konularında rehberlik etmek, öğrenci motivasyonunu artırmak ve performans anksiyetesiyle başa çıkma stratejilerini öğretmektir. Ayrıca, öğrenci değerlendirme ve geri bildirim süreçlerini anlamalarını ve iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlamak hedeflenmektedir.



1 Piyanoda pedagojik yaklaşımların temel kavramlarını anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Piyanonun teknik ve müzikal yönlerini anlama ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Pedagojik yöntem ve stratejileri uygulama yetkinliği geliştirme.
4 Öğrenci motivasyonunu ve ilerlemesini destekleyen pedagojik yaklaşımları geliştirme.
5 Piyanoda pedagojik yaklaşımları güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin amacı, piyano pedagojisine yönelik temel prensipleri öğretmek, öğrencilerin piyano çalma tekniklerini geliştirmek, nota okuma ve solfej becerilerini güçlendirmek, repertuar seçimi ve yorumlama konularında rehberlik etmek, öğrenci motivasyonunu artırmak ve performans anksiyetesiyle başa çıkma stratejilerini öğretmektir. Ayrıca, öğrenci değerlendirme ve geri bildirim süreçlerini anlamalarını ve iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlamak hedeflenmektedir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 Piyanoda Pedagojinin Temelleri
3 Piyanistlerde Teknik Gelişim
4 Nota Okuma ve Solfej
5 Öğrenci Profil Analizi ve Öğretim Stratejileri
6 Repertuar Seçimi ve Yorumlama
7 Teknik Egzersizler ve Metodlar
8 Performans Hazırlığı
9 Öğrenci Motivasyonu ve Performans Anksiyetesi
10 Öğrenci Değerlendirme ve Geri Bildirim
11 İletişim ve Öğrenci-Öğretmen İlişkisi
12 Grup Dersleri ve Stüdyo Yönetimi
13 Öğretim Materyalleri ve Kaynaklar
14 Pedagojik Yaklaşımların Tartışılması
15 Final Sınavı

1 Boyesen, B. (2014). The Well-Tempered Keyboard Teacher. Indiana University Press. 2 Fink, R. E. (1995). The Piano Book: Buying & Owning a New or Used Piano. Brookside Press. 3 Green, B., & Gallwey, T. W. (2015). The Inner Game of Music. Doubleday.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 76 76
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 72 72
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek