GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
MSS525 Hareket Araştırma Yöntemleri ve Koreografi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere hareket araştırması yöntemlerini ve koreografi temel ilkelerini öğretmek, hareket ve beden algısını güçlendirmek, koreografi oluşturma becerilerini geliştirmek ve hareket araştırması projeleri üzerinde çalışmalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin hareketin müzikle ilişkisini ve hareket anlatısıyla hikaye anlatımını keşfetmelerini hedeflemektedir.



1 Hareket araştırma yöntemlerini ve koreografi kavramını anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Hareketin anlamlandırılmasını ve ifade edilmesini keşfetme becerisi geliştirme.
3 Hareket araştırması yapma ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
4 Koreografik süreçleri tasarlama ve analiz etme yetkinliği geliştirme.
5 Hareket araştırma yöntemleri ve koreografiyi güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin amacı, öğrencilere hareket araştırması yöntemlerini ve koreografi temel ilkelerini öğretmek, hareket ve beden algısını güçlendirmek, koreografi oluşturma becerilerini geliştirmek ve hareket araştırması projeleri üzerinde çalışmalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin hareketin müzikle ilişkisini ve hareket anlatısıyla hikaye anlatımını keşfetmelerini hedeflemektedir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 Hareket Araştırması Nedir?
3 Hareket Araştırması Yöntemleri
4 Hareket Arayışı ve İmgeleme
5 Beden Algısı ve Hareket Duygusu
6 Hareket Malzemeleri ve Manipülasyon
7 Hareket ve Müzik İlişkisi
8 Hareket Anlatısı ve Hikaye Anlatımı
9 Koreografi: Temel İlkeler ve Teknikler
10 Koreografi Uygulamaları ve Analiz
11 İmprovisasyon ve Grup İçi İletişim
12 Hareket ve Teknoloji İlişkisi
13 Koreografi Sergisi ve Performansı
14 Hareket Araştırması Projesi Sunumları
15 Final Sınavı

1 Green, M. C., & McNeely, M. E. (2015). Making Sense of Dance: The Philosophy and Aesthetics of Dance Performance. Oxford University Press. 2 Hackney, P. (2002). Making Connections: Total Body Integration Through Bartenieff Fundamentals. Routledge. 3 Kuppers, P. (2007). The Community Performance Reader. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 76 76
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 72 72
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek