Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS525 | Hareket Araştırma Yöntemleri ve Koreografi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere hareket araştırması yöntemlerini ve koreografi temel ilkelerini öğretmek, hareket ve beden algısını güçlendirmek, koreografi oluşturma becerilerini geliştirmek ve hareket araştırması projeleri üzerinde çalışmalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin hareketin müzikle ilişkisini ve hareket anlatısıyla hikaye anlatımını keşfetmelerini hedeflemektedir.
1 | Hareket araştırma yöntemlerini ve koreografi kavramını anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Hareketin anlamlandırılmasını ve ifade edilmesini keşfetme becerisi geliştirme. |
3 | Hareket araştırması yapma ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
4 | Koreografik süreçleri tasarlama ve analiz etme yetkinliği geliştirme. |
5 | Hareket araştırma yöntemleri ve koreografiyi güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere hareket araştırması yöntemlerini ve koreografi temel ilkelerini öğretmek, hareket ve beden algısını güçlendirmek, koreografi oluşturma becerilerini geliştirmek ve hareket araştırması projeleri üzerinde çalışmalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin hareketin müzikle ilişkisini ve hareket anlatısıyla hikaye anlatımını keşfetmelerini hedeflemektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Hareket Araştırması Nedir? | ||
3 | Hareket Araştırması Yöntemleri | ||
4 | Hareket Arayışı ve İmgeleme | ||
5 | Beden Algısı ve Hareket Duygusu | ||
6 | Hareket Malzemeleri ve Manipülasyon | ||
7 | Hareket ve Müzik İlişkisi | ||
8 | Hareket Anlatısı ve Hikaye Anlatımı | ||
9 | Koreografi: Temel İlkeler ve Teknikler | ||
10 | Koreografi Uygulamaları ve Analiz | ||
11 | İmprovisasyon ve Grup İçi İletişim | ||
12 | Hareket ve Teknoloji İlişkisi | ||
13 | Koreografi Sergisi ve Performansı | ||
14 | Hareket Araştırması Projesi Sunumları | ||
15 | Final Sınavı |
1 Green, M. C., & McNeely, M. E. (2015). Making Sense of Dance: The Philosophy and Aesthetics of Dance Performance. Oxford University Press. 2 Hackney, P. (2002). Making Connections: Total Body Integration Through Bartenieff Fundamentals. Routledge. 3 Kuppers, P. (2007). The Community Performance Reader. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |