GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
MSS524 Dramaturji (Eser Çözümleme) Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere dramaturjinin temel kavramlarını ve eser çözümleme yöntemlerini öğretmek, bir oyunun temel unsurlarını (karakterler, mekân, zaman, tema, mesaj vb.) anlamalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin dramaturjik yapının (giriş, gelişme, sonuç) nasıl oluşturulduğunu ve metin çözümlemesi için kullanılan kavramlar ve araçları keşfetmelerini hedeflemektedir. Ders, öğrencilerin eser çözümlemesi becerilerini geliştirmeleri, dramaturjik anlatı tekniklerini anlamaları ve dramaturjik analiz uygulamaları yapmaları üzerine odaklanmaktadır.



1 Dramaturji kavramını anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Tiyatro, sinema veya edebi eserlerin yapısal ve içeriksel unsurlarını anlama ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Eserlerin temalarını, karakterlerini ve hikayelerini çözümleme becerisi geliştirme.
4 Dramaturjik yaklaşımları ve analiz yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanma.
5 Eser çözümlemesini güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin amacı, öğrencilere dramaturjinin temel kavramlarını ve eser çözümleme yöntemlerini öğretmek, bir oyunun temel unsurlarını (karakterler, mekân, zaman, tema, mesaj vb.) anlamalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin dramaturjik yapının (giriş, gelişme, sonuç) nasıl oluşturulduğunu ve metin çözümlemesi için kullanılan kavramlar ve araçları keşfetmelerini hedeflemektedir. Ders, öğrencilerin eser çözümlemesi becerilerini geliştirmeleri, dramaturjik anlatı tekniklerini anlamaları ve dramaturjik analiz uygulamaları yapmaları üzerine odaklanmaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 Beden Algısı: Tanım ve Kavramlar
3 Hareket Algısı: Tanım ve Önemi
4 Somatosenzör Sistem ve Algı Süreçleri
5 Görsel Algı ve Beden İlişkisi
6 İşitsel Algı ve Beden İlişkisi
7 Dokunsal Algı ve Beden İlişkisi
8 Motor Kontrol ve Beden Farkındalığı
9 Hareketin Algılanması ve Görsel İllüzyonlar
10 Hareketin Algılanması ve İşitsel İllüzyonlar
11 Hareketin Algılanması ve Dokunsal İllüzyonlar
12 Hareketin Algılanması ve Kinestetik Algı
13 Hareketin Algılanması ve Beden Duygusu
14 Beden ve Hareket Algısı Uygulamaları
15 Final Sınavı

1 Brockett, O. G., & Ball, R. (2010). The Essential Theatre. Cengage Learning. 2 Benedetti, J. (2009). The Art of the Playwright: Creating the Magic of Theatre. Routledge. 3 Worthen, W. B. (2007). The Wadsworth Anthology of Drama. Cengage Learning.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 76 76
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 72 72
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek