Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS511 | Yaylı Çalgılar Pedagojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Başlangıç, orta ve ileri düzey yaylı çalgılar repertuvarı hakkında bilgi sahibi olmak. Yaylı çalgılar repertuvarının gelişimini takip ederek pedagoglar tarafından ele alınmış metotları incelemek. Keman ve viyola alanlarında donanımlı eğitmenler yetiştirmek.
Doç. Dr. Füsun Naz Altınel
1 | Keman ve Viyola tutuş pozisyonları hakkında bilgi sahibi olmak |
2 | Başparmak, ön kol, dirsek kullanımları hakkında bilgi sahibi olmak. |
3 | Pozisyon Geçişleri hakkında bilgi sahibi olmak |
4 | Vibrato hakkında bilgi sahibi olmak |
5 | Çift ses ve akor çalışları ile ilgili bilgi sahibi olmak |
6 | Sağ el yay teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
7 | Keman ve viyolada nüanslar ve müzikal yorum yapma konusunda bilgi sahibi olmak |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
YOK
Keman ve viyolada tutuş pozisyonları Sol El Teknikleri – Başparmak pozisyonları Ön kol ve dirsek kullanımı Vibrato Sol el artikülasoynu Çift sesler ve Akorlar Pozisyon Geçişleri Sağ El Teknikleri ve Tutuş Pozisyonları Legato, Portato, Detache Martele, Colle, Fouette Staccato, Spiccato Sautille, Ricochet Nüanslar
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Keman ve viyolada tutuş pozisyonları | ||
2 | Sol El Teknikleri – Başparmak pozisyonları | ||
3 | Ön kol ve dirsek kullanımı | ||
4 | Vibrato | ||
5 | Sol el artikülasoynu | ||
6 | Çift sesler ve Akorlar | ||
7 | Pozisyon Geçişleri | ||
8 | Vize | ||
9 | Sağ El Teknikleri ve Tutuş Pozisyonları | ||
10 | Legato, Portato, Detache | ||
11 | Martele, Colle, Fouette | ||
12 | Staccato, Spiccato | ||
13 | Sautille, Ricochet | ||
14 | Nüanslar | ||
15 | Final |
Füsun Naz Altınel - Romantik Dönem Viyola Sonatlarına Müzikal ve Teknik Ivan Galamian – Principals of Violin Playing and Teaching Leopold Auer – Violin Playing as I Teach It Yehudi Menuhin and William Primrose – Violin and Viola Henry Barrett – The Viola Complete Guide for Teachers and Students Yehudi Menuhin – Siz Lessons with Yehudi Menuhin Karl Courvoisier – The Technique of Violin Playing The Joachim Method David Dalton – Playing the Viola Conversations with William Primrose
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 13 | 13 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |