GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
MSS509 Eser Çözümleme Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere edebi eserlerin analizini yapabilme becerisi kazandırmak ve farklı edebi türlerin çözümlemesini yaparken kavramsal ve yöntemsel bir temel oluşturmaktır. Ders, öğrencilere eserlerin yapısal, dilbilimsel, stilistik, kültürel ve tarihsel öğelerini çözümleme becerisini geliştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca, farklı edebi kuramların ve eleştirel yaklaşımların eser çözümlemesine nasıl uygulandığını ve eserlerin toplumsal, siyasal ve kültürel bağlamlarında nasıl değerlendirildiğini anlamayı teşvik etmektedir.



1 Müzik eserlerini analiz etme ve yapısal öğelerini tanıma.
2 Müzik eserlerinin formunu, tonalitesini ve harmonik yapısını inceleme.
3 Eserlerin motivlerini, temalarını ve gelişimini analiz etme.
4 Müzikal formlar arasındaki ilişkileri ve yapısal öğelerin işlevini değerlendirme.
5 Eser çözümlemesi yaparak müziği daha derinlemesine anlama ve yorumlama becerisi kazanma.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin amacı, öğrencilere edebi eserlerin analizini yapabilme becerisi kazandırmak ve farklı edebi türlerin çözümlemesini yaparken kavramsal ve yöntemsel bir temel oluşturmaktır. Ders, öğrencilere eserlerin yapısal, dilbilimsel, stilistik, kültürel ve tarihsel öğelerini çözümleme becerisini geliştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca, farklı edebi kuramların ve eleştirel yaklaşımların eser çözümlemesine nasıl uygulandığını ve eserlerin toplumsal, siyasal ve kültürel bağlamlarında nasıl değerlendirildiğini anlamayı teşvik etmektedir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 Eser Çözümlemenin Temel Kavramları
3 Eser Çözümleme Yöntemleri ve Teknikleri
4 Roman Çözümlemesi
5 Şiir Çözümlemesi
6 Poetry Analysis
7 Kısa Hikaye ve Öykü Çözümlemesi
8 Ara Sınav
9 Kültürel ve Tarihsel Bağlamda Eser Çözümlemesi
10 Görsel ve İşitsel Medyada Eser Çözümlemesi
11 Toplumsal ve Siyasal İçerikli Eserlerin Çözümlemesi
12 Çeviri Eserlerin Çözümlemesi
13 Postmodern Eserlerin Çözümlemesi
14 Eser Çözümlemesi Uygulamaları ve Gelecek Perspektifler
15 Final Sınavı

Bal, M. (2009). Edebiyat ve Çözümleme. İletişim Yayınları. Culler, J. (2011). Literary Theory: A Very Short Introduction. Oxford University Press. Eaglestone, R. (2008). Doing English: A Guide for Literature Students. Routledge. Fokkema, D. W., & Ibsch, E. (2013). Literary Theory and Comparative Literature: A Practical Guide. John Benjamins Publishing Company.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 76 76
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 72 72
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek