Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS509 | Eser Çözümleme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere edebi eserlerin analizini yapabilme becerisi kazandırmak ve farklı edebi türlerin çözümlemesini yaparken kavramsal ve yöntemsel bir temel oluşturmaktır. Ders, öğrencilere eserlerin yapısal, dilbilimsel, stilistik, kültürel ve tarihsel öğelerini çözümleme becerisini geliştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca, farklı edebi kuramların ve eleştirel yaklaşımların eser çözümlemesine nasıl uygulandığını ve eserlerin toplumsal, siyasal ve kültürel bağlamlarında nasıl değerlendirildiğini anlamayı teşvik etmektedir.
1 | Müzik eserlerini analiz etme ve yapısal öğelerini tanıma. |
2 | Müzik eserlerinin formunu, tonalitesini ve harmonik yapısını inceleme. |
3 | Eserlerin motivlerini, temalarını ve gelişimini analiz etme. |
4 | Müzikal formlar arasındaki ilişkileri ve yapısal öğelerin işlevini değerlendirme. |
5 | Eser çözümlemesi yaparak müziği daha derinlemesine anlama ve yorumlama becerisi kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere edebi eserlerin analizini yapabilme becerisi kazandırmak ve farklı edebi türlerin çözümlemesini yaparken kavramsal ve yöntemsel bir temel oluşturmaktır. Ders, öğrencilere eserlerin yapısal, dilbilimsel, stilistik, kültürel ve tarihsel öğelerini çözümleme becerisini geliştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca, farklı edebi kuramların ve eleştirel yaklaşımların eser çözümlemesine nasıl uygulandığını ve eserlerin toplumsal, siyasal ve kültürel bağlamlarında nasıl değerlendirildiğini anlamayı teşvik etmektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Eser Çözümlemenin Temel Kavramları | ||
3 | Eser Çözümleme Yöntemleri ve Teknikleri | ||
4 | Roman Çözümlemesi | ||
5 | Şiir Çözümlemesi | ||
6 | Poetry Analysis | ||
7 | Kısa Hikaye ve Öykü Çözümlemesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kültürel ve Tarihsel Bağlamda Eser Çözümlemesi | ||
10 | Görsel ve İşitsel Medyada Eser Çözümlemesi | ||
11 | Toplumsal ve Siyasal İçerikli Eserlerin Çözümlemesi | ||
12 | Çeviri Eserlerin Çözümlemesi | ||
13 | Postmodern Eserlerin Çözümlemesi | ||
14 | Eser Çözümlemesi Uygulamaları ve Gelecek Perspektifler | ||
15 | Final Sınavı |
Bal, M. (2009). Edebiyat ve Çözümleme. İletişim Yayınları. Culler, J. (2011). Literary Theory: A Very Short Introduction. Oxford University Press. Eaglestone, R. (2008). Doing English: A Guide for Literature Students. Routledge. Fokkema, D. W., & Ibsch, E. (2013). Literary Theory and Comparative Literature: A Practical Guide. John Benjamins Publishing Company.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |