Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS507 | Enstrüman ve Beden | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere enstrüman çalarken bedenlerini doğru bir şekilde kullanma becerisini geliştirmektir. Ders içeriği, beden farkındalığı, nefes teknikleri, beden duruşu, el ve parmak teknikleri, koordinasyon egzersizleri, kas denge ve güçlendirme, beden-çalgı ilişkisi, performans kaygısı yönetimi, iletişim becerileri, müzikal ifade, performans analizi ve geri bildirim gibi konuları kapsamaktadır.
Doç. Dr. Füsun Naz Altınel
1 | Enstrüman ve beden ilişkisini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Müzik enstrümanlarıyla beden hareketlerini bütünleştirme ve uyum sağlama becerisi geliştirme. |
3 | Müzikal ifadeyi beden aracılığıyla iletişim kurma becerisi geliştirme. |
4 | Enstrüman ve beden performansını birleştirerek yeni ve yaratıcı ifade yöntemleri geliştirme becerisi geliştirme. |
5 | İleri düzey enstrüman ve beden konularında güncel araştırmaları takip etme ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Bulunmamaktadır
Bu dersin amacı, öğrencilere enstrüman çalarken bedenlerini doğru bir şekilde kullanma becerisini geliştirmektir. Ders içeriği, beden farkındalığı, nefes teknikleri, beden duruşu, el ve parmak teknikleri, koordinasyon egzersizleri, kas denge ve güçlendirme, beden-çalgı ilişkisi, performans kaygısı yönetimi, iletişim becerileri, müzikal ifade, performans analizi ve geri bildirim gibi konuları kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve önemi | ||
2 | Beden farkındalığı ve beden eğitimi | ||
3 | Nefes teknikleri ve solunum egzersizleri | ||
4 | Beden duruşu ve ergonomi | ||
5 | El ve parmak teknikleri | ||
6 | Hareket ve koordinasyon egzersizleri | ||
7 | Kas denge ve güçlendirme | ||
8 | Beden-çalgı ilişkisi ve uyum | ||
9 | Performans kaygısı ve stres yönetimi | ||
10 | İletişim ve sahne performansı | ||
11 | Müzikal ifade ve yorumlama | ||
12 | Performans analizi ve geri bildirim | ||
13 | Bedenin enerjisi ve performansı | ||
14 | Proje sunumu ve ders değerlendirmesi | ||
15 | Finall Sınavı |
1. The-Alexander-Technique-Sarah-Barker, 2.The-Alexander-Technique-for-Musicians 3. The-Complete-Illustrated-Guide-to-Alexander-Technique-A-Practical-Approach-to-Health-Poise-And-Fitness
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |