GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RTS528 Film Yapım ve Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bir pazarlama aracı olan reklam tanıtılacak, televizyon reklamlarında yaratıcı üretim süreci ve yapım teknikleri uygulamalı olarak öğretilecektir. Pazarlama stratejisi, hedef kitle, medya planlama, yaratıcı fikir, senaryo, storyboard, çekim teknikleri ve bütçe gibi temel konular aktarılacak ve reklam filmi prodüksiyonu ekipler halinde uygulamalı olarak gerçekleştirilecektir.



1 Film yapım sürecini anlama ve film yapımında kullanılan temel adımları ve teknikleri öğrenme.
2 Film yapımında kullanılan ekipmanları ve teknolojileri anlama ve bu kaynakları etkili bir şekilde kullanma becerisi geliştirme.
3 Film pazarlama stratejilerini ve yöntemlerini öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanma.
4 Film yapım bütçesi oluşturma ve mali yönetim becerilerini geliştirme.
5 Film projelerinin dağıtım sürecini anlama ve filmi hedef kitleye ulaştırmak için etkili pazarlama stratejileri geliştirme.

Birinci Öğretim


yok


yok


yok


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Televizyon reklamı ve tanıtım filmine giriş
2 Televizyon reklam filmi türleri
3 Televizyon reklamında yapım formatları
4 Televizyon reklam anlatım formatları
5 Televizyon reklam filmi yapım şirketleri
6 Etkili reklam filmi üretim yolları
7 Senaryo ve storyboard yazım teknikleri
8 Ara Sınav
9 Reklam filmi yapım aşamaları / yapım öncesi reklam filmi yapım aşamaları / yapım öncesi
10 Reklam filmi yapım aşamaları / yapım sonrası
11 Öğrencilerin tanıtım ve reklam filmi çekimleri
12 Öğrencilerin tanıtım ve reklam filmi çekimleri
13 Öğrencilerin tanıtım ve reklam filmi çekimleri

Belch, G. E., & Belch, M. A. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective. Global Edition. Pearson. Moriarty, S., Mitchell, N., & Wells, W. (2019). Advertising: Principles and Practice. 4th Edition. Pearson. Hackley, C., & Hackley, R. A. (2015). Advertising and Promotion: Communicating Brands. 2nd Edition. SAGE Publications. O'Guinn, T. C., Allen, C. T., & Semenik, R. J. (2018). Advertising and Integrated Brand Promotion. 8th Edition. Cengage Learning. Wells, W., Spence-Stone, R., & Crawford, R. (2019). Advertising: Principles and Practice. 4th Asia-Pacific Edition. Pearson. Shimp, T. A. (2020). Advertising, Promotion, and Other Aspects of Integrated Marketing Communications. 11th Edition. Cengage Learning.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek