GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EISL509 Marketing Communication Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama iletişimi kavramlarını, stratejilerini ve tekniklerini öğretmek, öğrencilerin pazarlama iletişimi süreçlerini anlamalarını ve etkin bir şekilde uygulamalarını sağlamaktır. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin pazarlama iletişimi kampanyalarını planlama, yürütme ve değerlendirme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.



1 Pazarlama iletişimi kavramını ve temel prensiplerini anlama.
2 Pazarlama iletişimi stratejilerini geliştirme ve uygulama becerisi geliştirme.
3 Pazarlama iletişimi araçlarını ve tekniklerini kullanma yeteneği geliştirme.
4 Hedef kitleyi analiz etme ve pazarlama iletişimini etkili bir şekilde tasarlama becerisi geliştirme.
5 Pazarlama iletişimi kampanyalarının etkisini ölçme ve değerlendirme yeteneği geliştirme.

Birinci Öğretim



Yok



Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlama İletişimi Tanımı ve Önemi
2 Pazarlama İletişimi Hedef Kitle Belirleme
3 Pazarlama İletişimi Hedefleri ve Stratejileri
4 Reklam ve Marka İletişimi
5 Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim
6 Satış Promosyonu ve Hediye Kampanyaları
7 Kişisel Satış ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
8 Doğrudan Pazarlama ve E-posta Pazarlaması
9 Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya
10 İçerik Pazarlaması ve Marka Yaratma
11 Pazarlama İletişimi Kampanya Planlama ve Yürütme
12 Pazarlama İletişimi Ölçümleme ve Değerlendirme
13 Küresel Pazarlama İletişimi ve Kültürel Farklılıklar
14 Yaratıcı Tasarım ve İnovasyon
15 Final Sınavı

Belch, G. E., & Belch, M. A. (2018). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective. Shimp, T. A., & Andrews, J. C. (2018). Advertising Promotion and Other Aspects of Integrated Marketing Communications. Fill, C., & Turnbull, S. (2019). Marketing Communications: Brands, Experiences, and Participation.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 75 75
Final Sınavı 1 75 75
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek