GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
YMG518 Eleştirel Medya Okuryazarlığı Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere eleştirel medya okuryazarlığı kavramını ve temel prensiplerini öğretmek, medyanın işleyişini ve içeriğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerini sağlamak, medyanın ideolojik ve kültürel etkilerini anlamalarını sağlamak, reklamlar, görsel manipülasyonlar, kimlik temsili gibi konulara odaklanmak, medyanın toplumsal, politik, ekonomik ve çevresel boyutlarını incelemektir.



1 Medya kaynaklarını eleştirel bir şekilde analiz edebilme ve doğrulama becerisi geliştirmek.
2 Medya metinlerinin güvenilirliğini ve tarafsızlığını değerlendirme yetkinliği kazanmak.
3 Medya dilini ve retorik stratejilerini anlayarak manipülatif haberleri tespit etme becerisi geliştirmek.
4 Medya çeşitliliği ve alternatif haber kaynaklarını farklı perspektiflerle değerlendirme becerisi kazanmak.
5 Medya okuryazarlığı prensiplerini günlük yaşamda uygulayarak bilinçli bir tüketici ve paydaş olma yetkinliği geliştirmek.

Birinci Öğretim


-


-


Bu dersin amacı, öğrencilere eleştirel medya okuryazarlığı kavramını ve temel prensiplerini öğretmek, medyanın işleyişini ve içeriğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerini sağlamak, medyanın ideolojik ve kültürel etkilerini anlamalarını sağlamak, reklamlar, görsel manipülasyonlar, kimlik temsili gibi konulara odaklanmak, medyanın toplumsal, politik, ekonomik ve çevresel boyutlarını incelemektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Medya Okuryazarlığına Giriş
2 Medya ve İdeoloji
3 Medyanın İşleyişi ve Haber Değerlendirme
4 Görsel İletişim ve Manipülasyonlar
5 Medya ve Kimlik
6 Medya ve Siyaset
7 Reklamlar ve Tüketim Kültürü
8 Ara Sınav
9 Medya ve Şiddet
10 Medya ve Çevre
11 Medya ve Teknoloji
12 Medya ve Bilgi Ekonomisi
13 Medya ve Kültür
14 Eleştirel Medya Okuryazarlığında Gelecek Trendler ve Uygulamalar
15 Final Sınavı

"Media Literacy in the Information Age: Current Perspectives" - Art Silverblatt, Andrew D. Bybee, Nancy J. Cheyne "Media Literacy: A Reader" - Donaldo Macedo, Shirley R. Steinberg, Randal F. Lindsey "Media Literacy: Keys to Interpreting Media Messages" - Art Silverblatt, Ellen M. Besley "Media Literacy Education in Action: Theoretical and Pedagogical Perspectives" - Belinha S. De Abreu, Paul Mihailidis "Critical Media Literacy: Reflections on Pedagogical Challenges and Possibilities" - Ernest Morrell, Elaine Chan, Lorna Rivera



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 72 72
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 76 76
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek