GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
KLN515 Çocuk ve Ergen Terapisi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere çocuk ve ergen terapisinin temel prensiplerini, yaklaşımlarını ve uygulama yöntemlerini öğretmektir



1 Çocuk ve ergen terapisinin temel prensiplerini ve yaklaşımlarını anlama.
2 Çocuk ve ergenlerin psikolojik değerlendirmesini yapabilme becerisi.
3 Çocuklarda yaygın olarak görülen psikolojik sorunları ve bozuklukları tanıma ve müdahale etme yetisi.
4 Etik ilkeleri anlayarak çocuk ve ergen terapisinde mesleki sorumlulukları yerine getirme becerisi.
5 Çocuk ve ergen terapisi alanında uzmanlaşmış, etik ilkelere uygun çalışabilen terapistler yetiştirme.

Birinci Öğretim


Yok


YOK


Ders, öğrencilere çocuk ve ergenlerin psikolojik değerlendirmesini yapma, terapi planlama ve uygulama becerilerini geliştirmelerini sağlayacaktır. Ayrıca, çocuklar ve ergenlerle çalışırken oyun terapisinin kullanımı, bilişsel davranışçı terapilerin adaptasyonu, aile terapisi ve duygusal düzenleme teknikleri gibi özel konulara da odaklanacaktır. Ders, çocuk ve ergenlerde yaygın olarak görülen psikolojik sorunları, travma sonrası stres bozukluğunu ve otizm spektrum bozukluğunu da ele alacaktır. Ayrıca, etik konular ve mesleki sorumluluklar da dersin önemli bir bileşenini oluşturacaktır. Dersin amacı, öğrencileri çocuk ve ergen terapisi alanında uzmanlaşmış ve etik ilkelere uygun bir şekilde çalışabilen terapistler olarak yetiştirmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 Çocuk ve Ergen Terapisine Giriş
3 Çocuk ve Ergen Değerlendirmesi
4 Oyun Terapisi
5 Bilişsel Davranışçı Terapilerin Çocuk ve Ergenlerde Uygulanması
6 Aile Terapisi ve Sistemik Yaklaşımlar
7 Duygusal Düzenleme ve Duygu Odaklı Terapiler
8 Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozuklukları
9 Depresyon ve Duygudurum Bozuklukları
10 Davranış Problemleri ve Davranış Değiştirme Teknikleri
11 Travma Sonrası Stres Bozukluğu ve Çocuklar
12 Otizm Spektrum Bozukluğu ve İlgili Terapiler
13 Etik Konular ve Mesleki Sorumluluklar
14 Gelecek Perspektifler ve Çocuk-Ergen Terapisi Uygulamaları
15 FİNAL SINAVI

Drewes, A. A., & Schaefer, C. E. (Eds.). (2014). The Handbook of Play Therapy (2nd ed.). Wiley.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 90 90
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek