GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
UAI504 Stratejik Küresel Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere stratejik küresel pazarlama kavramlarını öğretmek, küresel pazarlama stratejilerini ve planlamasını anlatmak, küresel pazar araştırması yapmayı öğretmek, pazar segmentasyonu ve hedeflemeyi açıklamak, ürün ve hizmet politikalarını değerlendirmek, fiyatlandırma stratejilerini öğretmek, dağıtım ve lojistik yönetimini anlatmak, küresel marka yönetimi konusunda bilgi vermek, rekabet stratejileri ve pozisyonlama üzerinde durmak, pazarlama iletişimi ve tanıtım araçlarını öğretmek, küresel pazarlama kampanyalarını ele almak, kültürlerarası pazarlama ve uyumu incelemek, küresel pazarlama etik ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık oluşturmak ve öğrencilerin stratejik küresel pazarlama becerilerini geliştirmektir.



1 Küresel pazarlama stratejilerinin önemini ve etkisini anlama ve analiz etme becerisi geliştirmek.
2 Küresel pazarlarda rekabet avantajı sağlayan stratejileri inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanmak.
3 Küresel pazarlama kararlarını kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin etkilerini göz önünde bulundurarak yapabilme becerisi geliştirmek.
4 Küresel marka yönetimi ve uluslararası dağıtım stratejileri üzerine bilgi ve anlayış geliştirmek.
5 Küresel pazarlama planı oluşturma ve uygulama becerisini kazanmak.

Uzaktan Eğitim


-


-


Bu dersin amacı, öğrencilere stratejik küresel pazarlama kavramlarını öğretmek, küresel pazarlama stratejilerini ve planlamasını anlatmak, küresel pazar araştırması yapmayı öğretmek, pazar segmentasyonu ve hedeflemeyi açıklamak, ürün ve hizmet politikalarını değerlendirmek, fiyatlandırma stratejilerini öğretmek, dağıtım ve lojistik yönetimini anlatmak, küresel marka yönetimi konusunda bilgi vermek, rekabet stratejileri ve pozisyonlama üzerinde durmak, pazarlama iletişimi ve tanıtım araçlarını öğretmek, küresel pazarlama kampanyalarını ele almak, kültürlerarası pazarlama ve uyumu incelemek, küresel pazarlama etik ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık oluşturmak ve öğrencilerin stratejik küresel pazarlama becerilerini geliştirmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Küresel Pazarlama Kavramı
2 Küresel Pazarlama Stratejisi
3 Küresel Pazar Araştırması
4 Pazar Segmentasyonu ve Hedefleme
5 Ürün ve Hizmet Politikaları
6 Fiyatlandırma Stratejileri
7 Dağıtım ve Lojistik Yönetimi
8 Küresel Marka Yönetimi
9 Rekabet Stratejileri ve Pozisyonlama
10 Pazarlama İletişimi ve Tanıtım
11 Küresel Pazarlama Kampanyaları
12 Kültürlerarası Pazarlama ve Uyum
13 Küresel Pazarlama Etik ve Sürdürülebilirlik
14 Ders Değerlendirmesi, Final Sınavı
15 Final Sınavı

Keegan, W. J., & Green, M. C. (2017). Global Marketing. Pearson. Hollensen, S. (2019). Global Marketing: A Decision-O



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 149

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek