GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RTS518 Sinema Ve Televizyona Eleştirel Bakış Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Topluma, insana ve toplumsal gelişmelere duyarlı görsel-işitsel iletişimin toplumsal öneminin ve kamusal sorumluluğunun bilincinde olan mesleğini teknolojik değişimler, toplumsal dönüşümler ekseninde eleştirel ve yaratıcı bir tarzda gerçekleştirebilen, kamu yararını gözeten iletişimciler yetiştirmek.



1 Sinema ve televizyonun toplum üzerindeki etkilerini analiz etme ve eleştirel bir perspektif geliştirme.
2 Medya ürünlerini sosyal, kültürel ve politik bağlamlarıyla ilişkilendirme becerisi kazanma.
3 Sinema ve televizyonun temel kuramsal yaklaşımlarını anlama ve bu yaklaşımları uygulama yetkinliği geliştirme.
4 Medya ürünlerinin içerik, tematik ve görsel unsurlarını eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisi kazanma.
5 Medya eleştiri yöntemlerini kullanarak sinema ve televizyon yapıtlarını analiz etme ve yorumlama becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Topluma, insana ve toplumsal gelişmelere duyarlı görsel-işitsel iletişimin toplumsal öneminin ve kamusal sorumluluğunun bilincinde olan mesleğini teknolojik değişimler, toplumsal dönüşümler ekseninde eleştirel ve yaratıcı bir tarzda gerçekleştirebilen, kamu yararını gözeten iletişimciler yetiştirmek.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Görsel ve işitsel medyanın üretim süreçlerinin temel unsurları ve aşamalarını; radyo, televizyon ve sinema yapımlarının “yapım öncesi”, “yapım” ve “yapım sonrası” aşamalarında yapılacak işleri bilir.
2 Yayın ortamlarına ve amaca uygun içerik üretiminin temel özelliklerini, işlevlerini, çalışma prensiplerini ve işletimlerini açıklar.
3 Radyo ve televizyon program türleri ile fotoğraf ve film türlerini tanır.
4 Genel olarak İletişim tarihini, radyo-televizyon yayıncılık tarihini ve sinema tarihini açıklar.
5 Yeni medyayı, çoklu medya uygulamalarını ve web tabanlı radyo, televizyon yayın sürecini bilir.
6 Başta görsel-işitsel alanlarla ilgili olmak üzere tüm toplumsal olay ve olguları kavrar; verileri bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, yorumlar, sorunları ifade eder, tartışır, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7 Güncel görsel-işitsel medya endüstrisini oluşturan teknolojik araçları kullanarak “yapım öncesi”, “yapım” ve “yapım sonrası” aşamalarını organize eder ve uygular.
8 Ara Sınav
9 Yerel, ulusal ve ulus ötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişin kavranmasını sağlayacak disiplinler arası bir bilgi ve yaklaşımı geliştirir. Alanına ait terminolojiyi yerinde ve doğru kullanır.
10 Her türlü görsel-işitsel içeriği tasarlar, yazar, yaratır ve yorumlar. Grafik öğelerini alana özgü içerik üretiminde kullanır.
11 İçerik üreteceği konu ya da sorunla ilgili farklı bilgi kaynaklarına ulaşma becerisini gösterir ve bunları etkin biçimde kullanır.
12 Görsel işitsel dil oluşturma sürecinin tüm unsurlarını kullanır.
13 Çalışacağı mecranın hedef kitlesinin farkında olarak üretimini planlar, medya içeriklerinin ve sinemanın toplumsal, ekonomik ve kültürel etkilerini değerlendirir.Alanında kullanılan teknik malzemelerin kapasitesini ve sınırlılıklarını bilerek tasarlar.
14 Medya okur-yazarlığı yetkinliği ile görsel-işitsel metinlerde yer alan farklı anlatı düzeylerini ayırt eder, analiz eder, değerlendirir; siyasal, kültürel, toplumsal ve ekonomik dinamikleri kavrayarak anlatıyı oluşturan temel araçları seçer.

yok



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek