Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
RTS518 | Sinema Ve Televizyona Eleştirel Bakış | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Topluma, insana ve toplumsal gelişmelere duyarlı görsel-işitsel iletişimin toplumsal öneminin ve kamusal sorumluluğunun bilincinde olan mesleğini teknolojik değişimler, toplumsal dönüşümler ekseninde eleştirel ve yaratıcı bir tarzda gerçekleştirebilen, kamu yararını gözeten iletişimciler yetiştirmek.
1 | Sinema ve televizyonun toplum üzerindeki etkilerini analiz etme ve eleştirel bir perspektif geliştirme. |
2 | Medya ürünlerini sosyal, kültürel ve politik bağlamlarıyla ilişkilendirme becerisi kazanma. |
3 | Sinema ve televizyonun temel kuramsal yaklaşımlarını anlama ve bu yaklaşımları uygulama yetkinliği geliştirme. |
4 | Medya ürünlerinin içerik, tematik ve görsel unsurlarını eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisi kazanma. |
5 | Medya eleştiri yöntemlerini kullanarak sinema ve televizyon yapıtlarını analiz etme ve yorumlama becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Topluma, insana ve toplumsal gelişmelere duyarlı görsel-işitsel iletişimin toplumsal öneminin ve kamusal sorumluluğunun bilincinde olan mesleğini teknolojik değişimler, toplumsal dönüşümler ekseninde eleştirel ve yaratıcı bir tarzda gerçekleştirebilen, kamu yararını gözeten iletişimciler yetiştirmek.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Görsel ve işitsel medyanın üretim süreçlerinin temel unsurları ve aşamalarını; radyo, televizyon ve sinema yapımlarının “yapım öncesi”, “yapım” ve “yapım sonrası” aşamalarında yapılacak işleri bilir. | ||
2 | Yayın ortamlarına ve amaca uygun içerik üretiminin temel özelliklerini, işlevlerini, çalışma prensiplerini ve işletimlerini açıklar. | ||
3 | Radyo ve televizyon program türleri ile fotoğraf ve film türlerini tanır. | ||
4 | Genel olarak İletişim tarihini, radyo-televizyon yayıncılık tarihini ve sinema tarihini açıklar. | ||
5 | Yeni medyayı, çoklu medya uygulamalarını ve web tabanlı radyo, televizyon yayın sürecini bilir. | ||
6 | Başta görsel-işitsel alanlarla ilgili olmak üzere tüm toplumsal olay ve olguları kavrar; verileri bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, yorumlar, sorunları ifade eder, tartışır, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||
7 | Güncel görsel-işitsel medya endüstrisini oluşturan teknolojik araçları kullanarak “yapım öncesi”, “yapım” ve “yapım sonrası” aşamalarını organize eder ve uygular. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yerel, ulusal ve ulus ötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişin kavranmasını sağlayacak disiplinler arası bir bilgi ve yaklaşımı geliştirir. Alanına ait terminolojiyi yerinde ve doğru kullanır. | ||
10 | Her türlü görsel-işitsel içeriği tasarlar, yazar, yaratır ve yorumlar. Grafik öğelerini alana özgü içerik üretiminde kullanır. | ||
11 | İçerik üreteceği konu ya da sorunla ilgili farklı bilgi kaynaklarına ulaşma becerisini gösterir ve bunları etkin biçimde kullanır. | ||
12 | Görsel işitsel dil oluşturma sürecinin tüm unsurlarını kullanır. | ||
13 | Çalışacağı mecranın hedef kitlesinin farkında olarak üretimini planlar, medya içeriklerinin ve sinemanın toplumsal, ekonomik ve kültürel etkilerini değerlendirir.Alanında kullanılan teknik malzemelerin kapasitesini ve sınırlılıklarını bilerek tasarlar. | ||
14 | Medya okur-yazarlığı yetkinliği ile görsel-işitsel metinlerde yer alan farklı anlatı düzeylerini ayırt eder, analiz eder, değerlendirir; siyasal, kültürel, toplumsal ve ekonomik dinamikleri kavrayarak anlatıyı oluşturan temel araçları seçer. |
yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |