GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
PIO505 Perakende Deneyimi Tasarımı Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



"Perakende Deneyimi Tasarımı" dersinin amacı, etkileyici ve unutulmaz perakende deneyimlerinin oluşturulmasının prensip ve uygulamalarını keşfetmektir. Bu ders, öğrencilere mağaza düzeni, atmosfer, ürün sunumu ve müşteri hizmeti gibi çeşitli unsurların genel perakende deneyimini nasıl şekillendirdiğini anlama fırsatı sunmayı amaçlar. Vaka çalışmaları, tartışmalar ve uygulamalı projeler aracılığıyla öğrenciler, perakende ortamlarında müşteri memnuniyeti, sadakati ve etkileşimi artırmak için tasarım prensiplerini ve stratejilerini nasıl uygulayacaklarını öğrenirler.



1 Öğrenciler, perakende deneyiminin temel bileşenlerini anlayacak ve analiz edebileceklerdir.
2 Öğrenciler, mağaza düzeni, atmosfer, ve ürün sunumu gibi unsurları kullanarak etkileyici perakende deneyimleri tasarlayabileceklerdir.
3 Dersi tamamlayan öğrenciler, müşteri ihtiyaçlarını ve davranışlarını göz önünde bulundurarak perakende deneyimlerini iyileştirecek stratejiler geliştirebileceklerdir.
4 Öğrenciler, perakende deneyimini ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygulayarak tasarım süreçlerini optimize edebileceklerdir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


"Perakende Deneyimi Tasarımı" dersinin amacı, etkileyici ve unutulmaz perakende deneyimlerinin oluşturulmasının prensip ve uygulamalarını keşfetmektir. Bu ders, öğrencilere mağaza düzeni, atmosfer, ürün sunumu ve müşteri hizmeti gibi çeşitli unsurların genel perakende deneyimini nasıl şekillendirdiğini anlama fırsatı sunmayı amaçlar. Vaka çalışmaları, tartışmalar ve uygulamalı projeler aracılığıyla öğrenciler, perakende ortamlarında müşteri memnuniyeti, sadakati ve etkileşimi artırmak için tasarım prensiplerini ve stratejilerini nasıl uygulayacaklarını öğrenirler.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Perakende Deneyimi ve Kavramları
2 Mağaza Düzeni ve Planlaması
3 Mağaza Atmosferi ve Tasarımı
4 Ürün Sunumu ve Görsel Düzenleme
5 Müşteri İlişkileri ve Hizmet
6 Duygusal Deneyimlerin Tasarımı
7 Marka Deneyimi ve Entegrasyonu
8 Ara Sınav
9 Dijital Perakende Deneyimi
10 Mağaza Deneyimi ve Satış Stratejileri
11 Müşteri Sadakati ve Bağlılık
12 Perakende Deneyiminin Ölçümü ve Değerlendirilmesi
13 Yaratıcı Mağaza Tasarımı
14 Sosyal Medya ve Perakende Deneyimi

Yok



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek