GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
UIS507 Stratejik Marka Yönetim Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere marka yönetimi alanında temel kavramları, stratejileri ve uygulamaları öğretmek, marka oluşturma ve yönetme becerilerini geliştirmek ve bir markanın rekabet avantajını sürdürülebilir şekilde sağlayabilme yeteneklerini kazandırmaktır. Ders, marka kavramı, marka stratejisi ve planlama, marka iletişimi, marka genişletme, marka krizi yönetimi, marka performansı ölçümü ve uluslararası marka yönetimi gibi konuları kapsayacaktır.


-


1 Marka yönetimi kavramlarını ve stratejilerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Marka değeri oluşturma, marka pozisyonlama ve marka iletişimi konularında bilgi ve anlayış geliştirme.
3 Marka yönetimi stratejilerini tasarlama, uygulama ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
4 Marka genişletme, marka koruma ve marka krizi yönetimi konularında bilgi ve beceri geliştirme.
5 Pazarlama trendlerini takip etme ve marka stratejilerini uluslararası düzeyde uygulama yetkinliği kazanma.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu dersin amacı, öğrencilere marka yönetimi alanında temel kavramları, stratejileri ve uygulamaları öğretmek, marka oluşturma ve yönetme becerilerini geliştirmek ve bir markanın rekabet avantajını sürdürülebilir şekilde sağlayabilme yeteneklerini kazandırmaktır. Ders, marka kavramı, marka stratejisi ve planlama, marka iletişimi, marka genişletme, marka krizi yönetimi, marka performansı ölçümü ve uluslararası marka yönetimi gibi konuları kapsayacaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Marka Kavramı ve Önemi
2 Marka Stratejisi ve Planlama
3 Marka Analizi ve Konumlandırma
4 Marka Değerinin Yaratılması ve İletişimi
5 Marka İmajı ve Algısı
6 Marka Genişletme ve Uzantıları
7 Marka Krizi Yönetimi
8 Marka Deneyimi ve Sadakati
9 Marka İçin Yeni Ürün Geliştirme
10 Marka İletişiminde Dijital Pazarlama
11 Marka Performans Ölçümü ve Değerlendirme
12 Marka Gücü ve Rekabet Stratejileri
13 Uluslararası Marka Yönetimi
14 Ders Değerlendirmesi, Final Sınavı
15 Final Sınavı

Keller, K. L., & Kotler, P. (2016). Marketing Management. Pearson. Aaker, D. A. (2012). Building Strong Brands. Simon and Schuster. Kapferer, J. N. (2012). The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking. Kogan Page.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 76 76
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 72 72
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek