GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
FNB514 Finansal Piyasalarda Stratejik Pazarlama Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; Pazarlama stratejilerine ilişkin persfektifleri değerlendirebilmek. Bir kurumun mevcut durumunu analiz edebilmek. Finansal Hizmet Alanında etkin bir stratejik pazarlama planı oluşturabilmek. Doğru konumlandırma stratejisinin nasıl oluşturulduğunu anlamak.


Doç. Dr. Sevda Deneçli


1 Pazarlamaya ilişkin bilgileri stratejik kararlarda kullanabilecek.
2 Bir firmanın mevcut durumunu iç ve dış analiz çerçevesinde analiz edebilecek.
3 Stratejik iş birimlerini analiz edebilip o doğrultuda strateji geliştirebilecek.
4 Güçlü bir stratejik pazarlama planı yaratabilecek.
5 Pazarlama yönetimi açısından karşılaşılabilecek sorunları çözme becerisini geliştirecek.

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders kapsamında pazarlama stratejisinin temel çerçevesine, stratejik pazarlama planının tüm süreçlerine, stratejileri belirlemek için gerekli olan analiz araçlarına, bu araçların nasıl etkili bir şekilde kullanılacağına ilişkin konular irdelenecektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi
2 Finansal Hizmet Pazarlamasına Giriş
3 Pazar Analizi
4 Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
5 Stratejik Geliştirme ve Pazarlama Planlaması
6 Finansal Hizmet Tüketicisi ve Finansal Karar Verme
7 Müşteri Edinme Stratejileri ve Pazarlama Karması
8 Vize Sınavı
9 Finansal Hizmetlerin Geliştirilmesi ve Yönetilmesi
10 Finansal Hizmetlerde Fiyatlandırma Stratejileri
11 Finansal Hizmetlerin Dağıtımı ve Sunumu
12 Finansal Hizmetlerde Tutundurma Faaliyetleri
13 Müşteri Deneyimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Stratejileri
14 Servis Kalitesi, Müşteri Tatmini, Müşteri Değeri
15 Final Sınavı

Altunışık, R. (2015). Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Beta Yayınları. Ennew, C.T. ve Waite, N. (2007). Financial Services Marketing: An International Guide to Principles and Practice with a Foreword by Ron Sandler, USA: Elsevier. Ehrlich, E. Ve Fanelli, D. (2004). The Financial Services Marketing Handbook: Tactics and Techniques that Produce Results, Princeton: Bloomberg Press. İslamoğlu, H. ve Aydın, K. (2016). Hizmet Pazarlaması, Beta Yayınları. Meidan, A. (1996). Marketing Financial Strategies, New York: Palgrave.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 6 10 60
Final Sınavı 6 15 90
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek