GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RMI517 Marka İletişimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, markaların tutundurma faaliyetlerinin temel ilkelerini ve uygulamalarını anlamaktır. Günümüz pazarlama evreninde sürdürülebilir rekabet avantajı yaratmak için kilit önem taşıyan marka oluşturma, marka stratejisi belirleme ve yönetme gibi konular ders kapsamında gerçek marka hikayeleriyle örneklenerek tartışılacaktır.



1 Marka iletişiminin önemini ve bileşenlerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Marka iletişimi stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Marka mesajlarının hedef kitleye etkisini analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme.
4 Marka iletişim kanallarını inceleme ve marka iletişimi stratejilerini değerlendirme yetkinliği geliştirme.
5 Güncel marka iletişimi örneklerini takip etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme.

Birinci Öğretim


-


-


Bu ders kapsamında markanın hedef kitle ile iletişimini anlamak açısından reklam, pazarlama halkla ilişkileri, satış tutundurma, kişisel satış, doğrudan pazarlama ve dijital pazarlama kavramları örnekler dahilinde detaylı olarak irdelenecektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş ve Tanışma
2 İletişim, Algı, Kitle İletişimi
3 Pazarlama İletişimi nedir, bileşenleri, Markanın pazarlama iletişimi içindeki yeri
4 Marka Kimliği-Gerçek Hayatttan Örnekler
5 Marka Konumlandırma
6 Marka Konumlandırma
7 Ürün Geliştirme ve Fiyatlandırma
8 Ara Sınav
9 Markalaşmada Reklam ve Tanıtımın Rolü
10 Promosyon (Tutundurma) Nedir?
11 Marka Stratejileri- Türkiye ve Dünyadan Örnekler
12 Marka Sistemlerini Yönetmek –Türkiye ve Dünyadan Örnekler
13 İncelemeler ve Vaka Çalışmaları
14 İncelemeler ve Vaka Çalışmaları
15 Final Sınavı

Babür Tosun, N. (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Yayınları. Taşkıran, H.B. (2017). Marka İletişimi ve Dijital Stratejiler, Der Yayınları. Tolon, M. ve Zengin, A.Y. (2016). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi, Detay Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek