GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RMI515 Marka İncelemeleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu ders, marka yönetimi sürecini teorik ve pratik yaklaşımlarla analiz ederek öğrencilerin konuyla ilgili bütünlüklü bir donanıma sahip olmasını hedeflemektedir.


Dr. Öğretim Üyesi Gülçin Manka


1 Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler pazarlama iletişiminin temel kavramlarını tanımlayabilir.
2 İletişim, Algı, imaj ve ikna edici iletişim konularını bilir ve marka oluşturmada başarıyla kullanır.
3 Marka kimliği oluşturma ve yönetme konusunu kavrar ve bu sektörde başarılı ve yetkin çalışmalar yapar.
4 Marka konusunda dünyada ve Türkiye’deki başarılı ve önemli örnekleri inceleyerek bu alanda teorik bilgi donanımına sahip olur.
5 Reklamcılıkta marka yönetiminin yerini ve önemini bilir ve kavrar, bu bilgilerin ışığında profesyonel anlamda yaratıcı çalışmaları yetkinlikle yapabilir.

Birinci Öğretim


Ön Koşul Yoktur


Yok


Günümüz pazarlama evreninde sürdürülebilir rekabet avantajı yaratmak için kilit önem taşıyan marka oluşturma, marka stratejisi belirleme ve yönetme gibi konular ders kapsamında gerçek marka hikayeleriyle örneklenerek tartışılacaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş ve Tanışma
2 İletişim, Algı, Kitle İletişimi
3 Pazarlama İletişimi nedir, bileşenleri, Markanın pazarlama iletişimi içindeki yeri
4 Marka Kimliği-Gerçek Hayatttan Örnekler
5 Marka Kişiliği-Gerçek Hayattan Örnekler
6 Marka Konumlandırma
7 Ürün Geliştirme ve Fiyatlandırma
8 Vize Haftası
9 Markalaşmada Reklam ve Tanıtımın Rolü
10 Promosyon (Tutundurma) Nedir
11 Marka Stratejileri- Türkiye ve Dünyadan Örnekler
12 Marka Sistemlerini Yönetmek –Türkiye ve Dünyadan Örnekler
13 İncelemeler ve Vaka Çalışmaları
14 İncelemeler ve Vaka Çalışmaları

Yedi Adımda Markalaşma, Altay Ayhan Pazarlama Sistemleri Güçlü Markalar Yaratmak, David Aaerke Marka Yönetimi, Uğur Batı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 7 70
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 7 70
Ev Ödevi 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 145

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek