GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
KLN513 Bilişsel Davranışçı Terapiler Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere bilişsel davranışçı terapilerin temellerini, prensiplerini ve uygulama yöntemlerini öğretmektir



1 1 Bilişsel davranışçı terapilerin temel prensiplerini ve tekniklerini anlama ve değerlendirme.
2 2 Bilişsel davranışçı terapilerin farklı popülasyonlar ve bozukluklar üzerindeki etkilerini değerlendirme.
3 3 Bilişsel davranışçı terapilerin uygulanmasında terapistin rolünü anlama ve değerlendirme.
4 4 Bilişsel davranışçı terapilerin diğer terapi yaklaşımlarıyla bütünleştirilmesi becerisi kazanma.
5 5 Bilişsel davranışçı terapilerin etkinliğini araştıran çalışmaları takip etme ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


YOK


Ders, öğrencilere bilişsel modeli anlatarak düşünceler, duygular ve davranışlar arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlayacak. Ayrıca, bilişsel değerlendirme süreçlerini, bilişsel yeniden yapılandırma tekniklerini, davranışsal stratejileri ve duygusal düzenleme yöntemlerini öğretecektir. Ders, bilişsel davranışçı terapilerin farklı psikopatolojilerde nasıl uygulandığını, özellikle anksiyete bozuklukları, depresyon ve bağımlılık gibi yaygın sorunlara odaklanacaktır. Etiğe uygun uygulama ve mesleki sorumluluklar da dersin önemli bir bileşenini oluşturacaktır. Dersin amacı, öğrencileri bilişsel davranışçı terapilerin teorik temelleri, kavramları ve becerileriyle donatarak, klinik pratikte etkili bir şekilde kullanabilecek uzmanlar yetiştirmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 Bilişsel Davranışçı Terapilerin Temelleri
3 Bilişsel Model ve Bilişsel Çalışma İlkeleri
4 Bilişsel Değerlendirme
5 Davranışsal Teknikler ve Uygulamalar
6 Bilişsel Yeniden Yapılandırma
7 Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi ve Sosyal Anksiyete
8 Duygusal Düzenleme ve Duygu Odaklı Teknikler
9 Zihinsel Bozukluklar ve Bilişsel Terapi
10 Bilişsel Davranışçı Terapilerin Çocuk ve Ergenlerde Uygulanması
11 Bilişsel Davranışçı Terapiler ve Bağımlılık
12 Grup Terapisi ve Bilişsel Davranışçı Terapiler
13 Etiğe Uygun Uygulama ve Mesleki Sorumluluklar
14 Bilişsel Davranışçı Terapilerin Geleceği ve Yeni Gelişmeler
15 FİNAL SINAVI

Beck, J. S. (2011). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 90 90
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek