Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
HAN522 | Sporda Stresle Başa Çıkma Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere stresin tanımını ve etkilerini anlatmak, spor alanında stres kaynaklarını tanımlamak, stresin fizyolojik ve psikolojik etkilerini incelemek, stres yönetimi ve başa çıkma stratejilerini öğretmek, odaklanma ve dikkat kontrolü üzerinde çalışmak, zihinsel antrenman tekniklerini öğretmek, stresi azaltma ve rahatlama yöntemlerini sunmak, sosyal destek ve empati konularına değinmek, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirmek, olumlu düşünme ve inancın gücünü vurgulamak, kişisel kaynakları ve güçlendirme stratejilerini tartışmak, stres ile performans arasındaki ilişkiyi analiz etmek, rekabet ve stres yönetimi üzerine çalışmak, ve sporda stresle başa çıkma stratejilerini öğretmektir.
1 | Sporda stresin etkilerini ve önemini anlama. |
2 | Stresle başa çıkma yöntemlerini inceleme ve değerlendirme. |
3 | Sporculara stres yönetimi becerileri kazandırma. |
4 | Stresin performansa etkilerini analiz etme ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
5 | Stresle başa çıkma stratejilerini sporcu performansını iyileştirmek için uygulama becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Dersin İçeriği ve Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere stresin tanımını ve etkilerini anlatmak, spor alanında stres kaynaklarını tanımlamak, stresin fizyolojik ve psikolojik etkilerini incelemek, stres yönetimi ve başa çıkma stratejilerini öğretmek, odaklanma ve dikkat kontrolü üzerinde çalışmak, zihinsel antrenman tekniklerini öğretmek, stresi azaltma ve rahatlama yöntemlerini sunmak, sosyal destek ve empati konularına değinmek, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirmek, olumlu düşünme ve inancın gücünü vurgulamak, kişisel kaynakları ve güçlendirme stratejilerini tartışmak, stres ile performans arasındaki ilişkiyi analiz etmek, rekabet ve stres yönetimi üzerine çalışmak, ve sporda stresle başa çıkma stratejilerini öğretmektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Stresin Tanımı ve Etkileri | ||
2 | Sporda Stres Kaynakları | ||
3 | Stresin Fizyolojik ve Psikolojik Etkileri | ||
4 | Stres Yönetimi ve Başa Çıkma Stratejileri | ||
5 | Odaklanma ve Dikkat Kontrolü | ||
6 | Zihinsel Antrenman Teknikleri | ||
7 | Stres Azaltma ve Rahatlama Yöntemleri | ||
8 | Sosyal Destek ve Empati | ||
9 | Problem Çözme ve Karar Verme | ||
10 | Olumlu Düşünme ve İnancın Gücü | ||
11 | Kişisel Kaynaklar ve Güçlendirme | ||
12 | Stres ve Performans İlişkisi | ||
13 | Rekabet ve Stres Yönetimi | ||
14 | Sporda Stresle Başa Çıkma Stratejileri |
yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |