GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
IYD629 Kalite Kuramları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kalite kavramını anlatmak, kalite yönetimi modellerini ve kuramlarını tanıtmak, kalite iyileştirme tekniklerini ve araçlarını öğretmek, öğrencilerin kalite odaklı düşünme ve uygulama becerilerini geliştirmektir.



1 Kalite kavramını anlama ve kalitenin işletme performansına etkisini değerlendirme.
2 Kalite yönetimi prensiplerini ve araçlarını anlama.
3 İşletmelerde kalite kontrol ve kalite güvencesi süreçlerini analiz etme becerisi kazanma.
4 Kalite geliştirme yöntemlerini ve araçlarını uygulama becerisi geliştirme.
5 İşletmelerde kalite stratejileri oluşturma ve kalite kültürünü yönetme becerisi kazanma.

Birinci Öğretim


Yok


YOK


Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kalite kavramını anlatmak, kalite yönetimi modellerini ve kuramlarını tanıtmak, kalite iyileştirme tekniklerini ve araçlarını öğretmek, öğrencilerin kalite odaklı düşünme ve uygulama becerilerini geliştirmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Kalite Kavramı ve Tarihi Gelişimi
2 Kalite Felsefesi ve Deming'in 14 İlkesi
3 Juran'ın Kalite Planlaması ve Kontrolü
4 Ishikawa'nın Kalite Kontrolü ve PDCA Döngüsü
5 Crosby'nin Kalite Maturity Modeli ve Zero Defects Yaklaşımı
6 Taguchi Metodu ve Kalite Mühendisliği
7 Kaizen ve Sürekli İyileştirme
8 Six Sigma ve DMAIC Metodolojisi
9 Lean Yaklaşımı ve İnce İşçilik
10 Kalite Kültürü ve Örgütsel Değişim
11 Kalite Yönetim Sistemleri ve ISO Standartları
12 Kalite Ölçümleme ve İstatistiksel Proses Kontrolü
13 Müşteri Memnuniyeti ve Kalite Güvencesi
14 Tedarik Zinciri Yönetiminde Kalite

1 Evans, J. R., & Lindsay, W. M. (2016). The Management and Control of Quality. Cengage Learning. 2 Oakland, J. S. (2014). Total Quality Management and Operational Excellence: Text with Cases. Routledge. 3 Goetsch, D. L., & Davis, S. B. (2014). Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality. Pearson. 4 Pyzdek, T., & Keller, P. A. (2014). The Six Sigma Handbook. McGraw-Hill Education.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek