GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
IYD620 İleri Pazarlama Ve Marka Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama ve marka yönetimi konularında derinlemesine bilgi ve beceri kazandırmak, öğrencilerin stratejik pazarlama planlaması, marka yönetimi ve pazarlama yenilikleri konularında yetkinliklerini geliştirmek ve öğrencilere ileri düzeyde pazarlama stratejileri ve araçları sunmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Serhat Dağlı


1 İleri düzey pazarlama yönetiminin ve markalamanın anlam ve önemini kavramak
2 Pazarlama, marka ve müşteri kavramlarını anlamak
3 İçinde bulundukları kurumlarını, kurumlarının hedeflerini ve müşterilerini daha iyi tanımak
4 müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını anlamaya yönelik adımların nasıl atılacağını kavranmasını sağlamak

Birinci Öğretim


Yok


YOK


Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama ve marka yönetimi konularında derinlemesine bilgi ve beceri kazandırmak, öğrencilerin stratejik pazarlama planlaması, marka yönetimi ve pazarlama yenilikleri konularında yetkinliklerini geliştirmek ve öğrencilere ileri düzeyde pazarlama stratejileri ve araçları sunmaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 İleri Pazarlama ve Marka Yönetimine Giriş
2 Pazarlama Stratejisi ve Planlama
3 Tüketici Davranışı ve Pazar Segmentasyonu
4 Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Oluşturulması
5 Pazarlama Araştırmaları ve Veri Analitiği
6 Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi
7 İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme
8 Reklam ve Promosyon Yönetimi
9 Hedefe Yönelik Pazarlama ve Bölgesel Pazarlama
10 Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Stratejileri
11 Küresel Pazarlama ve Uluslararası Pazarlara Giriş
12 Kriz Pazarlaması ve İtibar Yönetimi
13 Yeşil Pazarlama ve Sürdürülebilirlik
14 Geleceğin Pazarlama Trendleri ve Yenilikçi Pazarlama Stratejileri

1 Keller, K. L., Parameswaran, M. G., & Jacob, I. (2019). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity (5th ed.). Pearson. 2 Kotler, P., Keller, K. L., Brady, M., Goodman, M., & Hansen, T. (2016). Marketing Management (3rd European ed.). Pearson. 3 Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2012). Brand Leadership: The Next Level of the Brand Revolution. Simon and Schuster. 4 Berthon, P., Pitt, L., Plangger, K., & Shapiro, D. (2012). Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy. Business Horizons, 55(3), 261-271. 5 Armstrong, G., & Kotler, P. (2019). Marketing: An Introduction (14th ed.). Pearson.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Takım/Grup Çalışması 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Takım/Grup Çalışması 1 148 148
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek