GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
IYD620 İleri Pazarlama Ve Marka Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; Dijital çağda markaların pazarlama yaklaşımlarını, teknolojik gelişimle birlikte yaşanan dijital dönüşümü, dijital ortamda müşteri davranışlarını, dijital müşteri etkileşimini ve dijital pazarlama faaliyetlerini anlamaktır.


Doç. Dr. Sevda Deneçli


1 Dijital piyasayı anlamak.
2 Çevrim içi tüketici etkileşimi anlamak.
3 Dijital pazarlama faaliyetlerini saptamak.
4 Yapay zekanın pazarlama alanında kullanımını anlamak.
5 Dijital ilişkin yeni kavramlar öğrenmek.

Birinci Öğretim


yok


yok


Dersin içeriğini; 21. Yüzyılda markalar ve pazarlama yaklaşımı, pazarlamada yeni kavramlar, dijital çağda yeni iş modelleri, dijital çağda veri ve pazarlama açısından kullanımı, dijital pazarlama araçları ve dijital müşteri deneyimi oluşturmaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 21. Yüzyılda pazarlama ve marka yönetimi
2 Pazarlamada dijital dönüşüm
3 Dijital Çağ’da yeni iş modelleri
4 Dijital tüketici davranışları
5 Müşteri içgörüsüne yeni yaklaşımlar
6 Rekabet avantajı olarak dijital kitle kaynak kullanımı
7 Bir pazarlama aracı olarak etkileyen pazarlama
8 Ara sınav
9 Dijital çağın temel pazarlama aracı: İçerik Pazarlaması
10 Sanal ve arttırılmış gerçeklik dünyasında müşteri deneyimi
11 Müşteri deneyimi haritalaması
12 Veri madenciliği ve veriye dayalı pazarlama
13 Mobil pazarlama
14 Bütüncül kanal dünyasında marka konumlandırma

Dimitriadis, N., Dimitriadis, N. J. and Ney, J. (2019). Advanced Marketing Management: Principles, Skills and Tools, Great Britain: Kogan Page. Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, New Jersey: John Wiley & Sons. Chaffey, D. and Chadwick, F. E. (2000). Digital Marketing, UK: Pearson.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Takım/Grup Çalışması 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 148 148
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek