GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
TMD506 Tekstilde Moda Marka Ve Stil İlişkileri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere tekstilde moda, marka ve stil ilişkilerini anlatmak, moda sektörünün işleyişini ve trendlerini anlamalarını sağlamak.



1 Moda, marka ve stil kavramlarını anlama ve analiz etme becerisi geliştrimek.
2 Moda markalarının stil oluşturma süreçlerini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazandırmak.
3 Moda markalarının tüketici davranışlarını etkileme stratejilerini anlama ve yorumlama becerisi geliştirmek.
4 Moda endüstrisindeki trendleri ve değişimleri analiz etme ve yorumlama yetkinliği kazanmak.
5 Moda markası yönetimi ve stil oluşturma stratejilerini planlama ve uygulama yetkinliği geliştirmek.

Birinci Öğretim


yok


yok


Öğrencilere moda pazarlaması, marka yönetimi ve stil oluşturma konularında bilgi ve beceriler kazandırmaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Moda, Marka ve Stil Kavramları
2 Moda Tarihine Genel Bakış
3 Moda Endüstrisi ve Trend Analizi
4 Moda Pazarlaması ve Marka Yönetimi
5 Moda Sektöründe Tüketicinin Rolü
6 Moda ve Kültürün Etkileşimi
7 Moda ve Sosyal Medya İlişkisi
8 Moda Trendleri ve Sezonluk Döngü
9 Moda ve Sürdürülebilirlik
10 Moda Tasarımında Yaratıcılık
11 Moda Koleksiyonu Geliştirme
12 Moda Stilinin Oluşturulması
13 Moda Defileleri ve Etkinlikleri
14 Ders Değerlendirmesi, Final Sınavı Hazırlığı

Barnes, R. (2018). Fashion Theory: An Introduction. Routledge. Kawamura, Y. (2017). Fashion-ology: An Introduction to Fashion Studies (3rd ed.). Bloomsbury Academic. Moeran, B. (2016). Asian Brand Strategy: How Asia Builds Strong Brands. Palgrave Macmillan. Davis, F. (2017). Fashion, Culture, and Identity (2nd ed.). University of Chicago Press. Entwistle, J., & Rocamora, A. (2015). The Fashioned Body: Fashion, Dress, and Modern Social Theory (2nd ed.). Polity.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 76 76
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 72 72
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek