GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
SPR506 Spor Pazarlaması Ve Sponsorluk Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, spor endüstrisi, spor ürünü, spor tüketicisi ve spor pazarlaması kavramlarının anlatılarak pazarlama iletişimi perspektifiyle yorumlanmasını sağlamak ve sonuçlarını değerlendirebilecekleri konusunda bilgi sahibi olurlar.


Dr.Öğr.Üyesi Selçuk Mete YAZICI


1 Spor ve pazarlama kavramlarını ilişkilendirebilme
2 .Spor pazarlarının yapısı ve özelliklerini tanımlayabilme
3 Spor pazarlaması karmasının özelliklerini ve uygulama biçimlerini kavrayabilme
4 Spor pazarlama karması geliştirebilme

Birinci Öğretim


yok


YOK


Spor Endüstrisi,Spor Ürünü,spor tüketicisi,Pazarlama,Spor pazarlaması,sponsorluk kavramlarının anlatılarak,pazarlama iletişimi sporda markalaşmayı,spor pazarlamasında ve sponsorlukta kulüplerin yerini ve geleceğini yorumlamak ve tartışmak küreselleşmede, spor ve spor pazarını anlamak


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlama ile ilgili temel kavramlar; pazarlamanın gelişim aşamaları; pazarlama fonksiyonları
2 Pazarlamada karar verme; pazarlama planlaması; pazarlama yönetim süreci; pazarlamanın çevre koşulları; işletme içi ve dışı koşullar; genel çevre koşulları; satın alma davranışlar
3 Hedef pazar kararları; pazarlama karma elemanlarına ilişkin kararlar; ürün kararları, fiyat kararları, dağıtım kararları, tutundurma kararları
4 Sponsorluk ve spor kulüpler
5 Pazarlama faaliyetlerinin denetimi, pazarlama anlayışında gelişmeler, modern pazarlama anlayışının unsurları
6 Sporda Fiyatlandırma Stratejiler, spor tesislerinde satış
7 Rekabetçi pazarlama stratejileri, tüketici davranışları
8 vize Sınavı
9 Reklam ve sponsorluk
10 Spor Pazarlamasında Halkla İlişkiler
11 Sporda Tutundurma
12 Sosyal pazarlama açısından spor pazarlaması, spor hizmetlerinin özellikleri
13 Spor talebine etki eden faktörler
14 Pazarlama Karmasının Koordinasyonu ve Kontrolü
15 Final sınavı

1 Argan M., Katırcı H. (2002). Spor Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım 2 Bernard Mullin, Stephen Hardy, William Sutton (2014) Sport Marketing, Human Kinetics 3 Shilbury D., Westerbeek H., Quick S., Funk D. (2009) Strategic Sport Marketing. Allen and Unwin, Sydney 4 Shank M. (1999). Sport Marketing. Prentice Hall. New Jersey 5 Michael Fetchko, Donald P. Roy, Kenneth E. Clow (2012) Sports Marketing, Routledge; First edition 6 Aaron C. T. Smith , Bob Stewart (2015) Introduction to Sport Marketing, Routledg



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 2 2 4
Tartışma 1 3 3
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 5 10
Proje Hazırlama 3 15 45
Makale Yazma 3 15 45
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 140

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek