Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
SYB530 | Polıtıcs And Socıety In The Mıddle East | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere Orta Doğu'nun siyasi, sosyal ve ekonomik dinamiklerini anlatarak, bölgenin politik ve toplumsal yapısını anlamalarını sağlamaktır. Ders, Orta Doğu'nun tarihi gelişimini, uluslararası ilişkilerini, iç dinamiklerini ve bölgedeki güncel sorunları ele alarak öğrencilerin Orta Doğu'nun politik ve toplumsal yapılarını analiz etmelerini hedeflemektedir.
1 | Ortadoğu'daki siyasetin ve toplumun tarihini anlama ve analiz etme becerisi geliştirmek. |
2 | Ortadoğu'daki siyasi süreçleri ve toplumsal dinamikleri anlama ve yorumlama yetkinliği kazanmak. |
3 | Ortadoğu'da siyasi kurumlar, aktörler ve ideolojiler üzerine eleştirel bir bakış açısı geliştirmek. |
4 | Ortadoğu'daki güncel siyasi ve toplumsal sorunları analiz etme yetkinliği kazanmak. |
5 | Ortadoğu'da siyaset ve toplum arasındaki etkileşimi tartışma ve değerlendirme yetkinliği geliştirmek. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin amacı, öğrencilere Orta Doğu'nun siyasi, sosyal ve ekonomik dinamiklerini anlatarak, bölgenin politik ve toplumsal yapısını anlamalarını sağlamaktır. Ders, Orta Doğu'nun tarihi gelişimini, uluslararası ilişkilerini, iç dinamiklerini ve bölgedeki güncel sorunları ele alarak öğrencilerin Orta Doğu'nun politik ve toplumsal yapılarını analiz etmelerini hedeflemektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Dersin Tanıtımı | ||
2 | Ortadoğu'nun Tarihsel ve Coğrafi Bağlamı | ||
3 | Kolonyalizm ve Sonrası: İmparatorlukların Çöküşü | ||
4 | Ulusal Hareketler ve Bağımsızlık Mücadeleleri | ||
5 | Arap-İsrail Çatışması ve Filistin Sorunu | ||
6 | İran Devrimi ve İslam Devletleri | ||
7 | İslami Hareketler ve Siyaset | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Diktatörlükler ve İnsan Hakları İhlalleri | ||
10 | Suriye İç Savaşı ve Bölgesel Etkileri | ||
11 | Kadın Hakları ve Toplumsal Cinsiyet Dinamikleri | ||
12 | Terörizm ve Radikal İslamcılık | ||
13 | Demokratikleşme Süreci ve Reformlar | ||
14 | Gelecekte Orta Doğu: Zorluklar ve Fırsatlar | ||
15 | Final Sınavı |
Anderson, L. (2011). The State and Social Transformation in Tunisia and Libya, 1830-1980. Princeton University Press. Gause, F. G. (2014). The International Relations of the Persian Gulf. Cambridge University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |