GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
PSL519 Benlik Ve Benlik Düzenleme Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu ders, “benlik” kavramı ve benlik düzenlemeleri ile ilgili temel konuları tanıtmaktadır. Derste “benlik” kavramı ve benlik düzenlemeleri ile ilgili başlıca kuramlar, alanda yapılan çalışmalar ve konuya ilişkin yazında geçen klasik tartışmalar üzerinde durulacaktır.


Dr. Öğr. Üyes, Ferihan Tanrıkut


1 Benlik ve benlik düzenlemeleri ile ilgili kuramlar ve araştırmalar hakkında bilgi sahibidirler.
2 Sosyal psikolojik, nörolojik, bilişsel, gelişimsel, sağlık ve kültürel gibi çeşitli yaklaşımlarla benlik ve benlik düzenlemesi kavramına ilişkin diğer kavramlara yönelik en güncel literatür bilgisine sahip olurlar.
3 Sınıf aktiviteleriyle yazma, sunum yapma ve tartışma becerilerini geliştirir.
4 Benlik ve benlik düzenlemeleri hakkında öğrendiklerini günlük hayatlarıyla ilişkilendirebilir ve benliklerini daha iyi tanırlar

Birinci Öğretim


yok


yok


Ders kapsamında benlik ve benlik düzenlemeleri hakkında: Doğası, tarihi, gelişimi, bilişsel ve nörolojik yönleri, duygu düzenleme, benlik kontrolü, Özgüven, Öz şefkat, Özsaygı, Öz yeterlilik, Öz farkındalık , Kendini geliştirme, Kendini gerçekleştirme, Kendini doğrulama, Kendini sabote etme, sağlık, kültür, ve uygulamalar gibi çeşitli konular tartışılacaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanıtımı, Benlik ve Benlik düzenleme nedir? Kavramlar
2 Benlik: Doğası, tarihi ve kuramlar
3 Benlik Düzenleme: Doğası, tarihi ve kuramlar
4 Benlik ve Benlik Düzenleme: Gelişim
5 Benlik ve Benlik Düzenleme: Bilişsel, nörolojik yönleri
6 Duygu düzenleme
7 Amaç ve gelecek planlaması
8 Benlik düzenleme ve Benlik kontrolü
9 Özgüven, Öz şefkat, Özsaygı, Öz yeterlilik, Öz farkındalık,
10 Kendini geliştirme, Kendini gerçekleştirme, Kendini doğrulama, Kendini sabote etme,
11 Benlik ve Benlik düzenleme: Sağlık
12 Benlik ve Benlik düzenleme: Kültür
13 Benlik düzenleme: Uygulamalar
14 Benlik düzenleme: Uygulamalar

1)Leary, M.R. ve Tangney, J.P. (2012). Handbook of self and identity. New York: Guilford Press. 2)Vohs, K. D., & Baumeister, R. F. (2004). Understanding self-regulation. Handbook of self-regulation, 19. 3)Kağıtçıbaşı, Ç. (2007). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi: Kültürel Psikoloji. (ss.31-51 &125-163). Ve ders izlencesinde ve sınav için verilen makaleler.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rapor Sunma 1 24 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 48 48
Okuma 3 12 36
Ev Ödevi 1 24 24
Toplam İş Yükü (saat) 146

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek