GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
IST515 Yenilik Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere yenilik yönetimi kavramlarını, stratejilerini ve uygulamalarını anlatmak ve öğrencileri yenilikçi düşünce ve yönetim becerileri kazandırmaktır. Ders, yenilik süreci, yenilikçi organizasyon kültürü, yenilik stratejileri, teknolojik yenilikler ve pazarlama odaklı yenilikler gibi konulara odaklanarak öğrencilerin yenilikçi bir şekilde yönetim yapabilmelerine yardımcı olmayı hedeflemektedir.



1 Yenilik yönetiminin temel kavramlarını ve önemini anlama.
2 Yenilikçilik ve yaratıcılık süreçlerini analiz etme becerisi kazanma.
3 Yenilikçi fikirleri değerlendirme ve yenilik projelerini yönetme becerisi geliştirme.
4 İnovasyon stratejilerini belirleme ve uygulama becerisi kazanma.
5 Yenilikçi kültürü teşvik etme ve organizasyonel yeniliği yönetme becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


-


-



Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Yenilik Yönetimine Giriş
2 Yenilik ve Rekabetçilik
3 Yenilikçi Organizasyon Kültürü
4 Yenilik Süreci ve Yenilikçi Fikirlerin Oluşturulması
5 Yenilik Stratejileri ve Yönetimi
6 Teknolojik Yenilikler ve Yönetimi
7 Pazarlama Odaklı Yenilikler ve Yönetimi
8 Ara Sınav
9 Yenilikçi Liderlik ve Takım Yaratma
10 İnovasyon Finansmanı ve Risk Yönetimi
11 Yenilikçi Ürün Geliştirme ve Pazarlama
12 Yenilikçilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
13 Yenilikçilikte İşbirlikleri ve Ağlar
14 Sürdürülebilirlik ve Yeşil Yenilikler
15 Geleceğin Yenilikçi Trendleri ve Değerlendirme
16 Final Sınavı

1 Tidd, J., & Bessant, J. (2018). Managing Innovation: Integrating Technological, Market, and Organizational Change. Wiley. 2 Chesbrough, H. W., Vanhaverbeke, W., & West, J. (Eds.). (2014). New Frontiers in Open Innovation. Oxford University Press. 3 Baregheh, A., Rowley, J., & Sambrook, S. (2009). Towards a Multidisciplinary Definition of Innovation. Management Decision, 47(8), 1323-1339. 4 Christensen, C. M., & Raynor, M. E. (2013). The Innovator's Solution: Creating and Sustaining Successful Growth. Harvard Business Review Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 45 45
Okuma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 140

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek