GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
IST513 Pazarlama Stratejileri Seçmeli Ders Grubu 0 0 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama stratejilerinin temel kavramlarını, analiz yöntemlerini ve uygulamalarını sunmak ve öğrencileri etkili pazarlama stratejileri geliştirebilecek bilgi ve becerilerle donatmaktır. Ders, pazarlama stratejilerinin belirlenmesi, segmentasyon, hedefleme, konumlandırma, pazarlama kararları ve rekabet stratejilerini ele almaktadır.



1 Pazarlamaya ilişkin bilgileri stratejik kararlarda kullanabilecek.
2 Bir firmanın mevcut durumunu iç ve dış analiz çerçevesinde analiz edebilecek.
3 Stratejik iş birimlerini analiz edebilip o doğrultuda strateji geliştirebilecek.
4 Güçlü bir stratejik pazarlama planı yaratabilecek.
5 Pazarlama yönetimi açısından karşılaşılabilecek sorunları çözme becerisini geliştirecek.

Birinci Öğretim


-


-


Bu ders kapsamında pazarlama stratejisinin temel çerçevesine, stratejik pazarlama planının tüm süreçlerine, stratejileri belirlemek için gerekli olan analiz araçlarına, bu araçların nasıl etkili bir şekilde kullanılacağına ilişkin konular irdelenecektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlama Stratejilerine Giriş
2 Pazarlama Stratejileri Analizi
3 Pazarlama Araştırması ve Müşteri Analizi
4 Pazar Segmentasyonu ve Hedefleme
5 Pazarlama Konumlandırması
6 Ürün ve Hizmet Stratejileri
7 Fiyatlandırma Stratejileri
8 Ara Sınav
9 Dağıtım ve Kanal Stratejileri
10 Pazarlama İletişimi ve Reklam Stratejileri
11 Promosyon ve Satış Hedefleri
12 Dijital Pazarlama Stratejileri
13 Rekabet Stratejileri
14 Küresel Pazarlama Stratejileri
15 Pazarlama Stratejileri Uygulamaları ve Değerlendirme
16 Final Sınavı

1 Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management. Pearson. 2 Westwood, J. (2019). How to Write a Marketing Plan. Kogan Page. 3 Lamb, C. W., Hair, J. F., & McDaniel, C. (2018). Essentials of Marketing. Cengage Learning. 4 Cravens, D. W., & Piercy, N. (2017). Strategic Marketing. McGraw-Hill Education.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 145

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek