GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
IST506 Pazarlama Ve Marka Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama kavramları, stratejileri ve marka yönetimi prensipleri hakkında temel bilgiler sağlamaktır.


Doç.Dr. Ceyda Deneçli


1 Pazarlama kavramlarını ve prensiplerini anlama.
2 Pazarlama stratejileri ve planlaması konusunda bilgi ve beceri kazanma.
3 Tüketici davranışlarını analiz etme ve pazarlama stratejilerine uygulama becerisi geliştirme.
4 Marka yönetimi ve marka stratejileri konularında bilgi ve beceri kazanma.
5 Pazarlama iletişimi ve pazarlama kampanyalarının planlanması becerisi kazanma.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenciler, pazarlama planlaması, müşteri analizi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi gibi konuları öğrenecek ve gerçek dünya örneklerine dayanan projeler ve grup çalışmaları yoluyla uygulama becerilerini geliştireceklerdir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlama ve Marka Yönetimine Giriş
2 Pazarlama Stratejileri ve Planlama
3 Müşteri Analizi ve Pazar Araştırması
4 Hedef Pazar ve Segmentasyon
5 Ürün ve Hizmet Yönetimi
6 Fiyatlandırma Stratejileri
7 Dağıtım Kanalları ve Lojistik Yönetimi
8 Marka Yönetimi
9 Pazarlama İletişimi
10 Dijital Pazarlama
11 Reklam ve Promosyon Stratejileri
12 Satış Yönetimi
13 Küresel Pazarlama
14 Pazarlama Planı Oluşturma ve Değerlendirme
15 Final Sınavı

1 Kotler, P., Keller, K. L., Brady, M., Goodman, M., & Hansen, T. (2016). Marketing Management (15th ed.). Pearson. 2 Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2012). Brand Leadership: Building Assets in an Information Economy. Free Press. 3 Armstrong, G., & Kotler, P. (2017). Marketing: An Introduction (13th ed.). Pearson. 4 Keller, K. L. (2016). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity (4th ed.). Pearson.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 145

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek