Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
IST506 | Pazarlama Ve Marka Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama kavramları, stratejileri ve marka yönetimi prensipleri hakkında temel bilgiler sağlamaktır.
Doç.Dr. Ceyda Deneçli
1 | Pazarlama kavramlarını ve prensiplerini anlama. |
2 | Pazarlama stratejileri ve planlaması konusunda bilgi ve beceri kazanma. |
3 | Tüketici davranışlarını analiz etme ve pazarlama stratejilerine uygulama becerisi geliştirme. |
4 | Marka yönetimi ve marka stratejileri konularında bilgi ve beceri kazanma. |
5 | Pazarlama iletişimi ve pazarlama kampanyalarının planlanması becerisi kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenciler, pazarlama planlaması, müşteri analizi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi gibi konuları öğrenecek ve gerçek dünya örneklerine dayanan projeler ve grup çalışmaları yoluyla uygulama becerilerini geliştireceklerdir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama ve Marka Yönetimine Giriş | ||
2 | Pazarlama Stratejileri ve Planlama | ||
3 | Müşteri Analizi ve Pazar Araştırması | ||
4 | Hedef Pazar ve Segmentasyon | ||
5 | Ürün ve Hizmet Yönetimi | ||
6 | Fiyatlandırma Stratejileri | ||
7 | Dağıtım Kanalları ve Lojistik Yönetimi | ||
8 | Marka Yönetimi | ||
9 | Pazarlama İletişimi | ||
10 | Dijital Pazarlama | ||
11 | Reklam ve Promosyon Stratejileri | ||
12 | Satış Yönetimi | ||
13 | Küresel Pazarlama | ||
14 | Pazarlama Planı Oluşturma ve Değerlendirme | ||
15 | Final Sınavı |
1 Kotler, P., Keller, K. L., Brady, M., Goodman, M., & Hansen, T. (2016). Marketing Management (15th ed.). Pearson. 2 Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2012). Brand Leadership: Building Assets in an Information Economy. Free Press. 3 Armstrong, G., & Kotler, P. (2017). Marketing: An Introduction (13th ed.). Pearson. 4 Keller, K. L. (2016). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity (4th ed.). Pearson.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 145 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |