GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
YMG508 Yeni Medya Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere yeni medya yönetimi kavramını ve temel kavramları anlatmak, dijital dönüşümün etkilerini ve yeni medya ortamının özelliklerini anlamalarını sağlamak, yeni medya stratejisi geliştirme, sosyal medya yönetimi, içerik üretimi, veri analitiği ve diğer önemli konuları ele alarak yeni medya yönetimi alanında teorik ve pratik bir temel oluşturmaktır.


-


1 Yeni medya işletmelerinin yönetim prensiplerini ve stratejilerini anlama becerisi geliştirmek.
2 Yeni medya projelerini planlama, uygulama ve yönetme yetkinliği kazanmak.
3 Yeni medya pazarlama stratejilerini ve dijital reklamcılığı anlama becerisi geliştirmek.
4 Yeni medya finansmanı, gelir modelleri ve sürdürülebilirlik konularında bilgi ve beceri sahibi olma yetkinliği kazanmak.
5 Yeni medya etiği, yasal düzenlemeler ve kullanıcı hakları gibi konuları eleştirel bir perspektifle değerlendirebilme becerisi geliştirmek.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu dersin amacı, öğrencilere yeni medya yönetimi kavramını ve temel kavramları anlatmak, dijital dönüşümün etkilerini ve yeni medya ortamının özelliklerini anlamalarını sağlamak, yeni medya stratejisi geliştirme, sosyal medya yönetimi, içerik üretimi, veri analitiği ve diğer önemli konuları ele alarak yeni medya yönetimi alanında teorik ve pratik bir temel oluşturmaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Yeni Medya Yönetiminin Tanımı ve Temel Kavramlar
2 Dijital Dönüşüm ve Yeni Medya Yönetimi
3 Yeni Medya Stratejisi Geliştirme
4 Kullanıcı Odaklı Tasarım ve Kullanıcı Deneyimi
5 Sosyal Medya Yönetimi ve Pazarlama
6 İçerik Üretimi ve Yönetimi
7 Veri Analitiği ve Veriye Dayalı Karar Verme
8 Ara Sınav
9 Kriz Yönetimi ve İletişimi
10 Influencer Pazarlaması ve İşbirlikleri
11 Yeni Medya ve Marka İmajı Yönetimi
12 Dijital Reklamcılık ve Performans Yönetimi
13 Mobil Pazarlama ve Lokasyon Bazlı Hizmetler
14 Geleceğin Yeni Medya Yönetimi ve Trendler
15 Final Sınavı

"Digital Media Management: Concepts and Applications" - David A. Ross, Xiaoling Guan "The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly" - David Meerman Scott "The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting Content Right" - Meghan Casey "Digital Analytics for Marketing" - Marshall Sponder "Social Media Crisis Communications: Preparing for, Preventing, and Surviving a Public Relations #FAIL" - Ann Marie VanDenBergh



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Bireysel Çalışma 3 20 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 146

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek