GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
UTF508 Uluslararası Pazarlama Stratejileri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere uluslararası pazarlarda işletmelerin karşılaştığı zorlukları anlamalarını ve uluslararası pazarlama stratejilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Ders, öğrencilere küresel pazarlama ortamında faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama stratejilerini analiz etme ve oluşturma becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.



1 Uluslararası pazarlama stratejilerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini değerlendirme ve seçme yetkinliği kazanma.
3 Uluslararası pazarlarda pazarlama araştırması yapma ve pazarlama stratejileri oluşturma becerisi geliştirme.
4 Kültürel, politik, ekonomik ve hukuki faktörlerin uluslararası pazarlama stratejilerine etkilerini anlama ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
5 Uluslararası pazarlama stratejilerinin başarısını ölçme ve değerlendirme becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin amacı, öğrencilere uluslararası pazarlarda işletmelerin karşılaştığı zorlukları anlamalarını ve uluslararası pazarlama stratejilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Ders, öğrencilere küresel pazarlama ortamında faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama stratejilerini analiz etme ve oluşturma becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Uluslararası Pazarlama Kavramı
2 Küresel Pazarlama Ortamı
3 Kültürel Farklılıklar ve Pazarlama
4 Pazar Bölümlendirme ve Hedefleme
5 Uluslararası Ürün ve Hizmet Stratejileri
6 Uluslararası Marka Yönetimi
7 Uluslararası Fiyatlandırma Stratejileri
8 Ara Sınav
9 Uluslararası Pazarlama İletişimi
10 Küresel Reklam ve Promosyon Stratejileri
11 Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
12 Halkla İlişkiler ve Kriz Yönetimi
13 Küresel Tüketici Davranışı
14 Uluslararası Pazarlama Planlama

"Global Marketing" - Warren J. Keegan, Mark C. Green "International Marketing" - Philip R. Cateora, John L. Graham "Global Marketing Management" - Masaaki Kotabe, Kristiaan Helsen "International Marketing: Strategy and Theory" - Sak Onkvisit, John J. Shaw



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek