GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
KLN509 Klinik Psikolojide Meslek Etiği Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere klinik psikolojide meslek etiği konusunda temel bilgileri sunmak ve öğrencilerin etik değerleri, sorumlulukları ve karar verme becerilerini geliştirmek için bir temel sağlamaktır.



1 1 Klinik psikolojide meslek etiği kavramlarını anlama ve değerlendirme.
2 2 Klinik psikolojide etik kuralları anlama ve uygulama.
3 3 Klinik psikoloji pratiğinde mesleki sorumlulukları ve sınırları anlama.
4 4 Etik zorlukları tanıma ve etik karar verme becerilerini geliştirme.
5 5 Mesleki etik standartları ve rehberlikleri takip etme ve uygulama.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders, öğrencilere mesleki sorumluluklar, gizlilik ve mahremiyet, etik ikilemler, etik karar verme süreci, mesleki ilişkiler ve sınırlar, doğruluk, çıkar çatışmaları, kültürel farklılıklar ve etik uygulamalar gibi konuları ele almayı hedefler. Ayrıca, öğrencilerin sürekli mesleki gelişim, etik kurallar ve gelecek perspektifler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak da amaçlanmaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin meslek etiği prensiplerini anlamalarını, etik zorluklarla başa çıkmayı öğrenmelerini ve mesleki uygulamalarında etik bir şekilde hareket etmelerini teşvik etmektir


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 Klinik Psikolojide Etik ve Değerler
3 Mesleki Sorumluluk ve Ahlaki Karar Verme
4 Gizlilik, Mahremiyet ve Bilgi Paylaşımı
5 İzin Alma, Rıza ve Etik İkilemler
6 Mesleki İlişkiler ve Sınırlar
7 Psikolojik Değerlendirme ve Doğruluk
8 Çıkar Çatışmaları ve Mesleki Bağımsızlık
9 Etkili İletişim ve Kültürel Farklılıklar
10 Çalışma Ortamlarında Etik ve Kültürlerarası Uygulamalar
11 Profesyonel Gelişim ve Sürekli Mesleki Eğitim
12 Meslektaş İlişkileri ve İnterdisipliner Çalışma
13 Hasta Hakları ve Etik Kurullar
14 Mesleki Etik Tartışmalar ve Gelecek Perspektifler
15 FİNAL SINAVI

Kitchener, K. S. (2013). Foundations of Ethical Practice, Research, and Teaching in Psychology. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 90 90
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek