GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
KLN508 Klinik Süpervizyon I Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 0.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere klinik süpervizyonun temel ilkelerini, süpervizyon sürecini ve becerilerini öğretmek ve öğrencilerin klinik uygulamalarında etkili bir şekilde süpervizyon yapabilmelerini sağlamaktır.



1 1 Klinik süpervizyonun ileri düzey kavramlarını ve amaçlarını anlama ve değerlendirme.
2 2 Klinik süpervizyon sürecinde karmaşık durumları analiz etme ve çözme becerisi geliştirme.
3 3 Süpervizyon sürecinde etik ve mesleki sorunları tanıma ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme.
4 4 Süpervizyon sürecinde kendi profesyonel gelişimini yönlendirme ve hedefler belirleme becerisi kazanma.
5 5 Klinik süpervizyon sürecinde liderlik becerilerini geliştirme ve süpervizyon alanında güncel araştırmaları takip etme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders, öğrencilere klinik süpervizyon ilişkisini, etik kuralları, değerlendirme ve geri bildirim süreçlerini, zor durumlarla başa çıkma becerilerini ve süpervizyon kayıtlarının tutulması gibi konuları ele almayı hedefler. Öğrenciler ayrıca grup süpervizyonu, çokkültürlü ve kültürlerarası süpervizyon, özyansıma ve kişisel gelişim gibi konuları da öğreneceklerdir. Dersin amacı, öğrencileri klinik süpervizyonun önemini anlamaya, profesyonel gelişimlerini desteklemeye ve klinik uygulamalarında etik ve etkili süpervizyon becerilerini kullanmaya teşvik etmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 Klinik Süpervizyonun Temelleri
3 Süpervizyon Süreci ve Modelleri
4 Süpervizyon İlişkisi ve Etik Kurallar
5 Klinik Değerlendirme ve Geri Bildirim
6 Klinik Becerilerin Geliştirilmesi ve Destekleme
7 Özyansıma ve Öğrenme Süreçleri
8 Zorluklar ve Zor Durumlarla Başa Çıkma
9 Çokkültürlü ve Kültürlerarası Süpervizyon
10 Grup Süpervizyonu ve Ekip Çalışması
11 Süpervizyon Kayıtlarının Tutulması ve Değerlendirme
12 Süpervizyon Sürecinde Uzmanlaşma
13 Kişisel Gelişim ve Öğretim Becerileri
14 Süpervizyon Becerilerinin Değerlendirilmesi

Bernard, J. M., & Goodyear, R. K. (2014). Fundamentals of Clinical Supervision (5th ed.). Pearson. Stoltenberg, C. D., McNeill, B. W., & Delworth, U. (2020). Supervision Essentials for the Practice of Competency-Based Supervision. American Psychological Association.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 90 90
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek