GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
KLN504 İleri Psikodiagnostik Testler Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere ileri psikodiagnostik testlerin kullanımını öğretmek ve psikolojik değerlendirme süreçlerindeki rollerini anlamalarını sağlamaktır.



1 1 Psikolojik değerlendirme ve psikodiagnostik testlerin temel kavramlarını anlama ve değerlendirme.
2 2 Psikodiagnostik testlerin kullanım amaçlarını ve sınırlamalarını anlama becerisi geliştirme.
3 3 Psikodiagnostik testlerin uygulanması, yorumlanması ve sonuçlarının raporlanması becerisi kazanma.
4 4 Psikodiagnostik testlerin güvenirlik ve geçerlilik özelliklerini anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme.
5 5 Psikodiagnostik testlerin etik kurallarına uygun bir şekilde kullanımını öğrenme ve etik sorunları değerlendirme becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


YOK


Öğrenciler, farklı psikolojik test türlerini tanıyacak, testlerin uygulanması, değerlendirilmesi ve yorumlanmasını öğrenecek ve etik ilkeleri dikkate alarak test sonuçlarını etkili bir şekilde iletebilecek becerileri geliştireceklerdir. Ders ayrıca, kültürel çeşitlilik ve çokkültürlü uyumluluk konularında farkındalık yaratmayı ve profesyonel uygulama ilkelerine vurgu yapmayı hedefler.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 Psikolojik Testlere Giriş
3 Psikometri ve Test Geliştirme
4 Zeka Testleri
5 Kişilik Testleri
6 Projektif Testler
7 Davranış Değerlendirme Testleri
8 Nöropsikolojik Testler
9 Duygudurum Değerlendirme Testleri
10 Çocuk ve Ergenler için Testler
11 Yetişkinler için Testler
12 Ölçme Araçlarının Uygulanması ve Değerlendirilmesi
13 Kültürel ve Çokkültürlü Uyumluluk
14 Etik ve Profesyonel Uygulama İlkeleri
15 Final Sınavı

Anastasi, A., & Urbina, S. (1997). Psychological Testing (9th ed.). Pearson. Kaplan, R. M., & Saccuzzo, D. P. (2017). Psychological Testing: Principles, Applications, and Issues (9th ed.). Cengage Learning.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 1 10 10
Uygulama/Pratik 1 30 30
Takım/Grup Çalışması 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 151

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek