GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
UTF507 Pazarlama Kuramları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, pazarlama kuramlarını günümüzdeki uygulamalarla karşılaştırılmalı olarak aktararak öğrenciye pazarlama içgörüsü kazandırmak, dijital iletişim, büyük veri gibi yeni pazar trendlerine hakim olabilmesini sağlamak, bütünleşik pazarlama kanallarının tamamına hakim olarak bütüncül bir bakış açısı kazandırmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Ayben Ceyhan


1 İşletmelerin pazarlama fonksiyonu alanında gereken bilgilere sahip olur.
2 İşletmenin pazarlama biriminde görev aldığında, pazarlama teorileri ve kavramlarını karar verme sürecinde uygular.
3 Günümüz pazarlama uygulamalarının eksiklik ve başarılarını analiz eder.
4 Pazarlama teorilerinden faydalanarak günümüz pazarlama çevresine uygun pazarlama faaliyetleri oluşturur.
5 İşletmenin pazarlama biriminde görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür.
6 İşletmenin pazarlama biriminde görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar.
7 İşletmenin pazarlama biriminde görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama Tanımı ve Kavramları, Pazarlamanın gelişimi, Pazarlama anlayışı ve öğeleri, pazar çevresi, çevresel fırsat ve tehditler, İşletme felsefesi, Durum ve rekabet analizi, Sosyal Mübadele Teorisi, Rasyonel Seçim Teorisi, Bekleyiş Teorisi, Yeniliklerin Yayılması Teorisi, Atfetme Teorisi, Eşitlik Teorisi, Vekalet Teorisi, Teknoloji Kabul Modeli, Sosyal Ağlar Teorisi, Bilişsel Uyumsuzluk Teorisi, Kaynak Temelli Yaklaşım, Optimal Deneyimler Psikolojisi, Rekabette Karşılaştırılmalı Üstünlük Teorisi, Beklenti Teorisi, Gerekçeli Eylem Teorisi, Ürün-Yaşam Döngüsü Teorisi, Bağlılık-Güven Teorisi, İkna Bilgi Modeli, Pazarlamada İşlem Maliyeti Analizi, Planlı Davranış Teorisi, Genişletilmiş Benlik Teorisi, Sebep-Sonuç Zincir Teorisi-Değişim Teorisi, İknanın Detaylandırma Olasılığı Modeli


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlama Anlayışı-Tüketici ve Müşteri
2 Pazarlamanın Gelişim Aşamaları-Pazarlama Bileşenleri
3 Pazarlama Türleri
4 Pazarlama Yaklaşımları-Pazarlama Çevresi Analizi-İşletmenin Felsefesi-Stratejik Yönetim
5 Durum ve Rekabet Analizi
6 Sosyal Mübadele Teorisi-Rasyonel Seçim Teorisi-Bekleyiş Teorisi
7 Yeniliklerin Yayılması Teorisi-Atfetme Teorisi-Eşitlik Teorisi
8 Ara Sınav
9 Vekalet Teorisi-Teknoloji Kabul Modeli-Sosyal Ağlar Teorisi
10 Bilişsel Uyumsuzluk Teorisi-Kaynak Temelli Yaklaşım-Optimal Deneyimler Psikolojisi
11 Rekabette Karşılaştırılmalı Üstünlük Teorisi-Beklenti Teorisi-Gerekçeli Eylem Teorisi
12 Ürün-Yaşam Döngüsü Teorisi-Bağlılık-Güven Teorisi-İkna Bilgi Modeli
13 Pazarlamada İşlem Maliyeti Analizi-Planlı Davranış Teorisi-Genişletilmiş Benlik Teorisi
14 Sebep-Sonuç Zincir Teorisi-Değişim Teorisi-İknanın Detaylandırma Olasılığı Modeli

1. Kaynak: Pazarlama Yönetimi (Stratejik Yaklaşım) / Prof. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu 2. Kaynak: Pazarlama Yönetimi / Philip Kotler-Kevin Lane Keller 3. Kaynak: Pazarlama Teorileri / Prof. Dr. Mehmet İsmail Yağcı-Prof. Dr. Serap Çabuk 4. Kaynak: Pazarlama Teorisi Gelişimi ve Değişimi / Sheth Garrett Gardner



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 2 10 20
Derse Katılım 8 10 80
Tartışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 140

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek