GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RMI512 Reklam Tarihi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı reklam ve reklamcılığın günümüze uzanan hikayesini ekonomik, teknolojik ve toplumsal parametreler ışığında tarihsel perspektifte incelemektir.



1 Reklamın tarih boyunca gelişimini ve değişimini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Reklamın toplumsal, kültürel ve ekonomik etkilerini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Reklamın farklı dönemlerdeki stratejilerini ve temalarını analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme.
4 Reklamın tarihindeki önemli olayları ve etkileyici kampanyaları inceleme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme.
5 Reklam tarihine ilişkin güncel çalışmaları takip etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme.

Uzaktan Eğitim


-


-


Bu dersin amacı reklam ve reklamcılığın günümüze uzanan hikayesini ekonomik, teknolojik ve toplumsal parametreler ışığında tarihsel perspektifte incelemektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş ve Reklamcılığa Dair Temel Kavramlar
2 Temel Reklam Ortamları
3 Reklam Sektörü ve Reklam Üretim Süreci
4 Reklamcılık Tarihine Giriş
5 Reklama Benzer Uygulamaları Dönemi
6 Reklamın Keşif Dönemi
7 Modern Dönem Reklamcılık Anlayışı
8 Ara Sınav
9 Postmodern Dönem Reklamcılık Anlayışı I
10 Postmodern Dönem Reklamcılık Anlayışı II
11 Türkiye’de Reklam Tarihi I
12 Türkiye’de Reklam Tarihi II
13 Reklamda Yeni Ufuklar
14 Genel Değerlendirme

yok



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 145

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek