GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RMI510 Reklamda Yaratıcılık Ve Yaratıcı Stratejiler Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere reklamcılık alanında yaratıcılığın önemini ve yaratıcı stratejilerin nasıl kullanıldığını anlatmak, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek ve etkili reklam kampanyaları oluşturma yeteneklerini artırmaktır.



1 Reklamda yaratıcılığın önemini ve değerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Yaratıcı stratejilerin reklam etkinliğine etkisini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Yaratıcı süreçleri anlama ve yaratıcı fikirlerin geliştirilmesi becerisi geliştirme.
4 Reklamda yaratıcılığın sınırlamalarını ve zorluklarını analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme.
5 Yaratıcı reklam kampanyalarını takip etme, değerlendirme ve yorumlama yetkinliği geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin amacı, öğrencilere reklamcılık alanında yaratıcılığın önemini ve yaratıcı stratejilerin nasıl kullanıldığını anlatmak, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek ve etkili reklam kampanyaları oluşturma yeteneklerini artırmaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: Reklamda Yaratıcılığın Önemi
2 Reklam ve Yaratıcılık
3 Yaratıcılığın Temel İlkeleri
4 Yaratıcı Stratejiler ve Fikir Geliştirme
5 Görsel İletişim ve Yaratıcı Grafik Tasarımı
6 Slogan ve Marka İsimlendirme
7 Reklamda Mizahın Kullanımı
8 Ara Sınav
9 Reklamda Sanat ve Estetik Yaklaşımlar
10 İnteraktif Reklamcılık ve Yaratıcı Dijital İletişim
11 Reklamda Müzik ve Sesi Kullanma
12 Reklamda Görsel Efektler ve Yaratıcı Teknolojiler
13 Reklamda Yenilikçilik ve Trendler
14 Yaratıcı Reklam Kampanyası Tasarımı ve Sunumu
15 Final Sınavı

Pricken, M. (2012). Creative Advertising: Ideas and Techniques from the World's Best Campaigns. Kelley, T. L., & Lauterborn, R. F. (2013). The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, America's Leading Design Firm.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 100 100
Toplam İş Yükü (saat) 140

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek