GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RMI509 Reklamcılık Ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere reklamcılığın ve müşteri ilişkileri yönetiminin temel kavramlarını, stratejilerini ve uygulamalarını öğretmek, öğrencilerin reklam ve müşteri ilişkileri alanında bilgi ve becerilerini geliştirmek ve etkili müşteri ilişkileri stratejileri oluşturma yeteneklerini geliştirmektir.



1 Reklamcılığın temel kavramlarını ve müşteri ilişkileri yönetiminin prensiplerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Reklam ve müşteri ilişkileri stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerini analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme.
4 Reklam ve müşteri ilişkileri arasındaki etkileşimi inceleme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme.
5 Reklamcılık ve müşteri ilişkileri yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri takip etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, müşteri ilişkileri yönetiminin anlam ve önemini kavramak, Müşteri ilişkileri yönetimi kavramını anlamak ve hem kurumu, hem de müşteriyi tanımak, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını anlamaya yönelik adımların nasıl atılacağını kavranması konusunda bilgi sahibi olurlar.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: Reklamcılık ve Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi
2 Reklamcılıkta Temel Kavramlar ve İlkeler
3 Reklam Stratejileri ve Planlama
4 Müşteri İlişkileri Yönetimi Temelleri
5 Pazarlama İletişimi ve Entegre Pazarlama İletişimi
6 Marka Yönetimi ve Marka İnşası
7 Dijital Reklamcılık ve İnternet Pazarlaması
8 Ara Sınav
9 Müşteri İlişkilerinde CRM Uygulamaları
10 CRM Applications in Customer Relationships
11 Satış Promosyonu ve İlişki Pazarlaması
12 Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati
13 Kriz İletişimi ve Müşteri İlişkileri
14 Reklamcılık ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Projesi
15 Final Sınavı

Shimp, T. A. (2020). Advertising Promotion and Other Aspects of Integrated Marketing Communications. Belch, G. E., & Belch, M. A. (2018). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Takım/Grup Çalışması 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Takım/Grup Çalışması 1 148 148
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek