GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RMI506 Reklam Ve İkna Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, reklam ve ikna tekniklerini öğrencilere tanıtmak, etkili iletişim stratejilerini anlamalarını sağlamak ve öğrencileri reklam ve ikna süreçlerini analiz ederek etkili iletişim becerilerini geliştirmeye yönlendirmektir.



1 Reklamın temel kavramlarını ve ikna süreçlerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 İkna tekniklerini ve stratejilerini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Reklamda duygusal ve bilişsel ikna yöntemlerini analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme.
4 Reklamın etkilerini ve sınırlamalarını inceleme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme.
5 Reklam ve ikna alanındaki güncel araştırmaları takip etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme.

Birinci Öğretim


-


-


Reklam ve reklamcılık ile ilişkili kavramlar, reklamcılığın gelişimi, reklamın işlevleri, ikna kavramı ve retorik, reklamda kullanılan temel ikna modelleri, ikna kavramının temel unsurları, reklam çekicilikleri


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: Reklam ve iknanın önemi ve etkisi
2 İletişim süreci ve etkili iletişim stratejileri
3 Reklamın temel kavramları ve bileşenleri
4 Reklam stratejileri ve hedef kitle belirleme
5 İkna teorileri ve uygulamaları
6 Dilin ikna gücü ve söylem analizi
7 Görsel iletişim ve sembolik anlamların kullanımı
8 Reklamda duygu ve motivasyonun kullanımı
9 Marka imajı ve marka ikna stratejileri
10 Sosyal medya ve dijital reklamcılıkta ikna
11 İkna etiği ve toplumsal sorumluluk
12 İkna araştırmaları ve analizi
13 Reklamda tüketici davranışı ve psikolojisi
14 Yaratıcı reklam ve etkili iletişimde gelecek eğilimler ve yönelimler
15 Final Sınavı

Cialdini, R. B. (2016). Influence: The Psychology of Persuasion. Ogilvy, D. (1985). Ogilvy on Advertising.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 145

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek