GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
YMG506 Kitle İletişim Kuramları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; Kitle iletişim teorilerinin tarihsel gelişimini ve iletişim alanında tarihsel öneme sahip sosyal, politik ve teknolojik olaylarla nasıl bağlantı kurulduğunu anlamak, Kitle iletişim teorisi ve modelleri detaylı olarak anlamak, Kitle iletişim teorisindeki temel kavram ve sorunları analiz edilebilmek, Kitle iletişim teorilerinin toplumda nasıl kabul edildiğini kavramak, Kitle iletişiminin gerçeği algılamadaki merkezi konumunu anlamaktır.


Doç. Dr. Sevda Deneçli


1 İletişim ve medya konularında geliştirilen teorilere ilişkin araştırma ve yazma becerileri kazanabilecek.
2 Geleneksel ve yeni medya bağlamında kitle iletişim süreçlerinin özelliklerini açıklayabilecek.
3 Toplumların medya uygulamalarını kitle iletişim kuramları bağlamında değerlendirebilecek.
4 Kitle iletişimi ile ilgili konulara eleştirel perspektiften yaklaşarak değerlendirme yapabilecek.
5 Kitle iletişim kuramlarının yapısını kavrayarak, uygulama alanında başvurabilecek.

Birinci Öğretim



Yok


Bu derste, medyanın teorik temelleri ve kitle iletişimindeki değişimler ve kitle iletişim araçlarının etkileri, izleyici psikolojisi ve sosyolojik açıdan incelenecektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Kitle İletişimi Kavramı
2 Kitle İletişiminin Tarihsel Gelişimi
3 Kitle İletişiminde Ana Akım Yaklaşımı Temel Kuramları
4 Kitle İletişiminde İlk Alan Araştırmaları
5 Kitle İletişimine İlişkin Psikolojik Kuramlar
6 Kitle İletişimine Sosyolojik ve Teknolojik Yaklaşım
7 Kitle İletişimine İlişkin Diğer Kuram ve Yaklaşımlar
8 Ara sınav
9 Frankfurt Okulu
10 Gramsci'nin ''Hegemonya'' Kavramı
11 Althusser'in ''Devletin İdeolojik Aygıtları'' Kavramı
12 İngiliz Kültürel Okulu
13 Yapısalcı Dilbilim ve Göstergebilim
14 Ekonomi Politik Yaklaşım
15 Final sınavı

Baran, S.J. ve Davis, D.K. (2012). Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future, USA: Cengage Learning. McQuail, D. ve Windahl,S. (1993). Communication Models: For the study of mass communications, USA: Routledge. Stevenson, N. (2002). Understanding Media Cultures: Social Theory and Mass Communication, London: Sage Publications. Taylor, P.A. ve Harris, J.L. (2008). Critical Theories of Mass Media: Then and Now, USA: Open University Press. Yaylagül, L. (2020). Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, İstanbul: Dipnot Yayınları. Güncel makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 145

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek