GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RMI505 Reklamda Mevzuat Ve Denetim Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, reklamda mevzuat ve denetim konularında öğrencilere temel bilgileri sağlamak, reklamcılık faaliyetlerinin yasal ve etik kurallara uygun şekilde yürütülmesini teşvik etmek ve öğrencileri reklamda mevzuat ve denetim süreçlerini anlayarak reklam kampanyalarının yasal ve etik açıdan değerlendirilmesine yönlendirmektir.



1 Reklamda mevzuatın temel prensiplerini ve düzenlemelerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Reklamda etik ve hukuki sorumlulukları inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Reklamın toplumsal etkilerini ve sınırlamalarını analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme.
4 Reklamda denetim mekanizmalarını ve kurallarını inceleme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme.
5 Reklamda mevzuat ve denetim konularındaki güncel tartışmaları analiz etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin amacı, reklamda mevzuat ve denetim konularında öğrencilere temel bilgileri sağlamak, reklamcılık faaliyetlerinin yasal ve etik kurallara uygun şekilde yürütülmesini teşvik etmek ve öğrencileri reklamda mevzuat ve denetim süreçlerini anlayarak reklam kampanyalarının yasal ve etik açıdan değerlendirilmesine yönlendirmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Reklamda mevzuat ve denetimin önemi ve amacı
2 Tüketici koruma kanunları ve reklamcılık
3 Reklamda haksız ticari uygulamalar ve cezai yaptırımlar
4 Reklamda tıbbi, sağlık ve ilaç reklamları
5 Reklamda çocuk koruması ve reklam hedeflemesi
6 Reklamda cinsiyet temsili ve cinsiyetçilik
7 Reklamda yanıltıcı ve abartılı iddialar
8 Ara Sınav
9 Reklamda etik kurallar ve profesyonel sorumluluk
10 Reklamda sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik
11 Reklam denetimi ve özdenetim
12 Ulusal ve uluslararası reklam standartları ve kuruluşları
13 Reklamda telif hakları ve fikri mülkiyet
14 Reklamda mevzuat ve denetimde gelecek eğilimler ve yönelimler
15 Final Sınavı

Kocaoğlu, İ., & Baran, N. (2019). Reklamda Mevzuat ve Özdenetim. Keegan, W. J., & Duncan, T. R. (2018). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 72 72
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 76 76
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek